Metody implementace globálního rozvojového vzdělávání na českých základních školách a nižším stupni gymnázií
Název práce v češtině: | Metody implementace globálního rozvojového vzdělávání na českých základních školách a nižším stupni gymnázií |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Methods of Implementation of the Global Development Education at Czech Primary and Grammar Schools |
Klíčová slova: | Globální rozvojové vzdělávání, metody implementace, implementace, vzdělávací politika, průřezová témata, druhý stupeň základních škol, nižší stupeň víceletých gymnázií |
Klíčová slova anglicky: | Global Development Education, Implementation, Methods of Implementation, Education Policy, Cross-Curricular Topics, Upper Primary Schools, Lower Level of the Grammar Schools |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 17.10.2014 |
Datum zadání: | 17.10.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 12.11.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 18.09.2015 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 25.06.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.09.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Andrea Běhalová, BA, M.A., Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1) Teoretická část
- stručné nastínění teoretického pozadí, kurikulární dokumenty, které v sobě toto téma obsahují nebo se mu věnují (Národní strategie ČR, případně srovnání s vybranými zahraničními kurikulárními dokumenty) - praxe na českých školách, jakým způsobem školy začleňují GRV do svých ŠVP - implementační proces GRV - metody GRV, jejich cíle, pozitiva a negativa 2) Empirické šetření - metodologický rámec - kvalitativní výzkum u pedagogů - popis implementačního procesu na příkladu problematiky přenosu stereotypů v rámci výuky GRV - předpokládané výzkumné metody: strukturované rozhovory s pedagogy, zúčastněné/nezúčastněné pozorování/ hospitace, dotazníkové šetření - analýza a interpretace zjištěných poznatků |
Seznam odborné literatury |
Globální dimenze ve výuce, Development education project (VB), Člověk v tísni, Praha: 2013.
Kasíková, H., Kooperativní učení, kooperativní škola, Portál, Praha: 1997. Nádvorník, O., Společný svět: příručka globálního rozvojového vzdělávání, Člověk v tísni, Praha: 2004. Národní strategie globálního rozvojového vzdělávání pro 2011-2015, MZV ČR, Praha: 2010. Pike, G., Cvičení a hry pro globální výchovu, Portál, Praha: 2000. Tožička, T., Příliš vzdálené cíle. Educon, Praha: 2008. Vališová, A., Pedagogika pro učitele. Grada, Praha: 2011. |