Postupy rozvoje čtenářské gramotnosti v podmínkách malotřídní školy
Název práce v češtině: | Postupy rozvoje čtenářské gramotnosti v podmínkách malotřídní školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Procedures for the development of literacy in terms of the small school |
Klíčová slova: | čtenářská gramotnost, strategie rozvoje čtenářské gramotnosti, individuální přístup, porozumění čtenářské gramotnosti, malotřídní škola |
Klíčová slova anglicky: | literacy, reading literacy development strategies, individual approach, understanding of literacy, the small school |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Anna Tomková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 17.10.2014 |
Datum zadání: | 05.11.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 18.05.2016 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 26.02.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.05.2016 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | doc. Mgr. Radek Marušák |
Zásady pro vypracování |
Prostudování odborné literatury.
Formulování cílů diplomové práce: Ověřování efektivních postupů rozvoje čtenářské gramotnosti v podmínkách malotřídní školy, které umožňují individuální přístup a dosahování osobního maxima každého žáka Stanovení výzkumných otázek: Které postupy jsou efektivní z hlediska umožnění individuálního přístupu a dosahování osobního maxima každého žáka? Do jaké míry je žák schopen porozumět rozvíjeným oblastem čtenářské gramotnosti? Které eflektivní psotupy umožňuje specifika malotřídní školy? Zpracování teoretických východisek řešení problému. Zpracování výzkumné části práce - akční výzkum. Zpracování závěrů diplomové práce. |
Seznam odborné literatury |
KOŠŤÁLOVÁ, H., ŠAFRÁNKOVÁ, K., HAUSENBLAS, O., ŠLAPAL, M. Čtenářská gramotnost jako vzdělávací cíl pro každého žáka. Praha: ČŠI 2010. [online] [cit. 2013-18-09]. Dostupné
z WWW: <http://www.csicr.cz/cz/85256-ctenarska-gramotnost-jako-vzdelavaci-cil-pro-kazdeho-zaka> ŠAFRÁNKOVÁ, K. a kol.: Metodika čtenářství. Praha 2012. Dostupné z WWW: <http://www.varianty.cz/download/pdf/pdfs_210.pdf> ŠLAPAL, M., KOŠŤÁLOVÁ, H., HAUSENBLAS, O. Metodika rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti. Nový Jičín: KVIC 2012. [online] [cit. 2013-18-09]. Dostupné z WWW: <http://www.kvic.cz/aktualita/2370/Metodika_rozvoje_ctenarstvi_a_ctenarske_gramotnosti> MIKOVÁ, Š., STANG, J. Typologie osobností u dětí. Portál: Praha 2010. Čtenářská gramotnost ve výuce. Metodická příručka. 1. vydání. [online]. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, divize VÚP, 2011. 65 s. [cit. 2014-09-24]. ISBN 978-80-87000-99-1. HEJLOVÁ, H. Metoda akčního výzkumu při ověřování výukových modelů. In SPILKOVÁ, V. a kol. Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2004. |