Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Učitel jako významný dospělý v životě žáka
Název práce v češtině: Učitel jako významný dospělý v životě žáka
Název v anglickém jazyce: Teacher as significant adult in the life of a student
Klíčová slova: učitel, žák, školní prostředí, identifikace, autorita, motivace, role učitele, osobnost učitele, vývoj žáka
Klíčová slova anglicky: teacher, student, school environment, identification, authority, motivation, role of the teacher, teachers´personality, developement of a student
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 13.10.2014
Datum zadání: 13.10.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 23.11.2015
Datum a čas obhajoby: 26.01.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:26.11.2015
Datum proběhlé obhajoby: 26.01.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tato diplomová práce se zabývá současným postavením učitele v životě žáka i v dnešní společnosti. Hlavním cílem je zjistit pomocí dotazníkového šetření, zda a do jaké míry dochází k identifikaci žáka s učitelem a jakých podob nabývá role učitele v životě žáka.
Seznam odborné literatury
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X.
FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi. 3. vyd. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-725-1.
HAVLÍK, Radomír a Jaroslav KOŤA. Sociologie výchovy a školy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 174 s. ISBN 80-717-8635-7.
KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: Cesty k lepšímu vyučování. Praha: Postál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.
PAŘÍZEK, Vlastimil. Učitel v nezvyklé školní situaci. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990, 102 s. Knihovnička učitele. ISBN 80-042-3897-1.
PAVELKOVÁ, Isabella. Motivace žáků k učení: perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha: Univerzita Karlova, 2002, 248 s. ISBN 80-729-0092-7.
PRŮCHA, Jan. Učitel: současné poznatky o profesi. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 154 p. ISBN 80-717-8621-7.
ŘÍČAN, Pavel. Psychologie osobnosti: obor v pohybu. 6., rev. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2010, 208 s. Psyché (Grada). ISBN 978-802-4731-339.
VÁGNEROVÁ, Marie. Psychologie školního dítěte. Praha: Univerzita Karlova, 1997. ISBN 807184487X.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012, 531 s. ISBN 978-802-4621-531.
VALIŠOVÁ, Alena. Autorita ve výchově. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-857-3.
VALIŠOVÁ, A. a kol. Relativizace autority a dopady na současnou mládež. 1. vyd. Praha : ISV, 2005. 314 s. ISBN 8086642437
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK