Škola jako centrum komunity - realita a možnosti rozvoje komunitního vzdělávání
Název práce v češtině: | Škola jako centrum komunity - realita a možnosti rozvoje komunitního vzdělávání |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | School as a Community Center - the Reality and Possibilities of Development of Community Education |
Klíčová slova: | lokální komunita, škola jako společenské centrum, spolupráce, komunitní práce, celoživotní vzdělávání, případová studie |
Klíčová slova anglicky: | local community, school as a community center, cooperation, community work, lifelong learning, case study |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 02.09.2014 |
Datum zadání: | 02.09.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 22.09.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 24.06.2015 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.05.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 24.06.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Téma práce vyvěrá z potřeby reflektovat realitu nového alternativního pojetí školy jako komunitního centra na území České republiky. Práce srovnává tento model s tradičním pojetím školy a modely komunitního vzdělávání ve vybraných zahraničních zemích. Cílem práce je prostřednictvím analýzy vybrané literatury, metodických dokumentů, studií, dobré praxe a vlastní případové studie popsat a kriticky nahlédnout současnou praxi komunitního vzdělávání u nás a navrhnout možnosti dalšího rozvoje.
Předběžná osnova práce: - Současné trendy biodromální edukace - Vývoj konceptu komunitního vzdělávání u nás a v zahraničí - Teoretické principy školy jako komunitního centra - Vztah komunity a školy v současné praxi - Aktuální otázky implementace komunitního vzdělávání u nás - Případová studie |
Seznam odborné literatury |
FRIČ, Pavol. Tři tváře komunitního dobrovolnictví: neformální pomoc, organizovaná práce a virtuální aktivismus. Praha: Agnes, Hestia, 2012. 137 s. ISBN 978-80-903696-9-6.
LAUERMANN, Marek. MŠMT. Analýza připravenosti prostředí v ČR a možností rozvoje komunitních škol. Brno, 2008. MATOUŠEK, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2008. 384 s. ISBN 978-80-7367-502-8. MURPHY, Kamila; NOVÁK, Tomáš. Příručka profesního rozvoje koordinátora komunitního vzdělávání. Praha: Nová škola o. p. s., 2005. 58 s. ISBN 80-903631-1-3. VIK, Vladislav. Jak zavést komunitní vzdělávání do školy. Praha: Nová škola o. p. s., 2007. 24 s. ISBN 80-903631-6-4. www.communityschools.org |