Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 381)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Atletika na hodinách telesnej výchovy na základných školách v Českej republike a v Slovenskej republike
Název práce v jazyce práce (slovenština): Atletika na hodinách telesnej výchovy na základných školách v Českej republike a v Slovenskej republike
Název práce v češtině: Atletika v hodinách tělesné výchovy na základních školách v České republice a ve Slovenské republice
Název v anglickém jazyce: Athletics in physical education lessons of elementary schools in Czech Republic and in Slovak Republic
Klíčová slova: porovnávanie, vzdelávanie, atletika, základná škola, učitelia
Klíčová slova anglicky: comparison, education, athletics, elementary school, teachers
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: slovenština
Ústav: Atletika (51-600100)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Mgr. Aleš Kaplan, MBA, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 27.05.2020
Datum zadání: 03.06.2020
Datum a čas obhajoby: 02.09.2021 08:30
Datum odevzdání elektronické podoby:08.08.2021
Datum odevzdání tištěné podoby:06.08.2021
Datum proběhlé obhajoby: 02.09.2021
Oponenti: PaedDr. Jitka Vindušková, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
 1) Seznámení se s odbornou literaturou a relevantními dokumenty
 2) Sestavení dotazníku pro učitele tělesné výchovy na základních školách
 3) Kontaktování učitelů tělesné výchovy ve vybraných krajích a následně pro zamýšlenou komparaci i základních škol na Slovensku
 4) Zpracování a vyhodnocení získaných dat
 5) Komparace výsledků s údaji získanými ze zahraničí
Seznam odborné literatury
CARLSON, T. B. (1995): We hate gym: Student alienation from physical education. JTPE, 14(4), p. 467–477. In: ČERVINKA, P. (2013): Možnosti využití dat získaných v kinantropologickém výzkumu na příkladu studie vztahu školáků k tělesné výchově. Česká kinantropologie, roč. 17, č. 3, s. 47–59.
ČECHOVSKÁ, I. a kol. (2011): Povědomí uchazečů o studium na FTVS UK o pohybové gramotnosti. Česká kinantropologie, roč. 15, č. 5, s. 47–55.
ČECHOVSKÁ, I., DOBRÝ, L. (2010): Význam a místo pohybové gramotnosti v životě člověka. Tělesná výchova a sport mládeže, roč. 76, č. 3, s. 2–5.
EDGINTON, CH. R., CHIN, M-K., RYCHTECKÝ, A. (2011): Globální fórum pedagogiky tělesné výchovy 2010 (GOFPEP 2010). Česká kinantropologie, roč. 15, č. 1, s. 109–114.
FIALOVÁ, L. (2010): Aktuální témata didaktiky: školní tělesná výchova. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Karolinum, 151 s. ISBN 978-80-246-1854-8.
GENSEMER, R. E. (1985): Physical Education : Perspectives, Inquiry, Applications. Philadelphia: CBS College Publishing, 306 s. In: RYCHTECKÝ, A., FIALOVÁ, L. (2002): Didaktika školní tělesné výchovy. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 171 s. ISBN 80-7184-659-7.
HALLAL, P. C. et al. (2006): Adolescent Physical Activity and Health : A Systematic Review. Sports Medicine, Vol. 36, č. 12, s. 1019–1030.
HIRTZ, P. (1969): Absprungzone oder Balken beim Weitsprung. Körpererziehung 19 (5). In: ZEUNER, A, HOFMANN, S., LEHMANN, F. (1997): Sportiv: Leichtathletik. Schulmethodik Leichtathletik. 1. vyd. Leipzig: Ernst Klett-Schulbuchverlag, 120 s. ISBN 3-12-031522-2.
CHOUTKOVÁ, B. (1984): Vybrané kapitoly ze školní atletiky: sportovní příprava mládeže. 1.vyd. Praha: Univerzita Karlova, 95 s.
MUŽÍK, V., KREJČÍ, M. (1997): Tělesná výchova a zdraví: zdravotně orientované pojetí tělesné výchovy pro 1. stupeň ZŠ. 1. vyd. 1. Olomouc: Hanex, 139 s. ISBN 80-85783-17-7.
MUŽÍK, V., VLČEK, P. (2010): Škola a zdraví pro 21. století, 2010: škola, pohyb a zdraví: výzkumné výsledky a projekty. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD, 280 s. ISBN 978-80-210-5371-7.
NAUL, R. (2003): Koncepce školní tělesné výchovy v Evropě. Česká kinantropologie, roč. 7, č. 1, s. 39–53.
ORTEGA, F. B. et al. (2008): Physical fitness in childhood and adolescence: a powerful marker of health. International Journal of Obesity, Vol. 32, č. 1, s. 1–11.
PRŮCHA, J. (2005): Moderní pedagogika. 3., přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Portál, 481 s. ISBN 80-7367-047-x.
Předběžná náplň práce
Cílem této práce je zmapovat výuku atletiky na základních školách ve vybraných krajích a vytvořit tak přehled o tom, v jakém rozsahu se atletika vyučuje, jakým atletickým disciplínám se žáci se svými učiteli při tělesné výchově věnují, zda jsou školy, resp. učitelé tělesné výchovy při výuce limitováni materiálními a prostorovými podmínkami a dalšími faktory, jaká je podoba hodin s atletickým obsahem a je-li ovlivněna vztahem pedagoga k tomuto sportu, resp. jeho sportovním zaměřením. Dalším dílčím cílem je pak srovnání situace zjištěné u nás se stavem na Slovensku.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of this thesis is to research the teaching of athletics at elementary schools of chosen Czech regions and thereby provide an overview of athletics teaching extent; disciplines selected by teachers and practised by students during physical education; whether the schools or the teachers are limited by material, spatial or other factors; what is the character of the lessons with athletic content and whether it is influenced by the attitude of the teacher to the relevant sport, i.e. his or her sports orientation. Another partial aim is the comparison of researched situation in the Czech Republic with the neighbouring country of Slovak Republic.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK