Informace o psychologii a psychologické diagnostice neslyšících dětí v české a zahraniční odborné literatuře
Název práce v češtině: | Informace o psychologii a psychologické diagnostice neslyšících dětí v české a zahraniční odborné literatuře |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Information about Psychology and Psychological Diagnostics of Deaf Children in Czech and Foreign Literature |
Klíčová slova: | psychologie; psychologická diagnostika; psychologie neslyšících dětí; psychologická diagnostika neslyšících dětí; neslyšící dítě |
Klíčová slova anglicky: | psychology; psychological diagnostics; psychology of deaf children; psychological diagnostics of deaf children; deaf child |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav jazyků a komunikace neslyšících (21-UJKN) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Marie Komorná, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 06.06.2013 |
Datum zadání: | 08.10.2013 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 30.07.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 11.09.2014 11:20 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.07.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 11.09.2014 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Lenka Okrouhlíková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. V relevantní české i zahraniční (zejména anglicky psané) odborné literatuře zmapovat existenci, resp. neexistenci částí věnovaných psychologii a psychodiagnostice neslyšících. Pozornost bude věnována jak literatuře novější, tak literatuře starší (časový horizont bude upřesněn).
2. Přehledně shrnout poznatky o psychologii a psychologické diagnostice neslyšících, které jsou obsaženy v české odborné literatuře. 3. Přehledně shrnout poznatky o psychologii a psychologické diagnostice neslyšících, které jsou obsaženy v zahraniční odborné literatuře. 4. Srovnat poznatky o psychologii a psychologické diagnostice neslyšících prezentované v odborné české i zahraniční literatuře. |
Seznam odborné literatury |
ATKINSON, R. Psychologie. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-640-3.
CROMWELL, J. Deafness and the art of psychometric testing. [online]. 2005. Dostupné z: DOUGLAS, L. Psychological Assessment Practice wtih Students who are Deaf or Hard of Hearing: Frequently Aksed Questions. [online]. 2011. Dostupné z: GRABOVSKÁ, L. Možnosti psychologické diagnostiky osob se sluchovým postižením: diplomová práce. Brno : Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2011. [online]. Dostupné z: KUCHARSKÁ, A. Obligatorní diagnózy a obligatorní diagnostika ve speciálně pedagogických centrech: metodický materiál z projektů IPPP ČR. Praha : Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2007. ISBN 978-80-86856-42-1. KYLE, J. Assessment with Deaf people. [online]. 2004. Dostupné z: MATĚJČEK, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Jinočany : H&H, 2001. ISBN 80-86022-92-7. PŘINOSILOVÁ, D. Diagnostika ve speciální pedagogice. Brno : Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-157-7. ŘÍČAN, P. - KŘEJČÍŘOVÁ, D. Dětská klinická psychologie. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1049-8. SVOBODA, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0. ŠEDIVÁ, Z. Možnosti psychologické diagnostiky a školní výkon u žáků se sluchovou poruchou. [Disertační práce]. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011. [online]. Dostupné z: ŠEDIVÁ, Z. Psychologie sluchově postižených ve školní praxi. Praha : Septima, 2006. ISBN 80-7216-232-2. ŠMÍDOVÁ, M. Hodnocení rozumových schopností u dětí se sluchovým postižením. Info-zpravodaj, 2010, roč. 18, č. 3. VITÁSKOVÁ, K. Vybraná úskalí aktuálních možností diagnostiky u dětí se sluchovým postižením. [online]. Dostupné z: + další, zejména zahraniční literatura bude doplněna |