Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Sémióza sebeprezentace sportovních klubů AC Sparta Praha a HC Sparta Praha v sezoně 2013/2014
Název práce v češtině: Sémióza sebeprezentace sportovních klubů AC Sparta Praha a HC Sparta Praha v sezoně 2013/2014
Název v anglickém jazyce: Semiosis of the self-prezentation of sports clubs AC Sparta Praha and HC Sparta Praha in the season 2013/2014
Klíčová slova: Sparta, sport, sémiotika, sémióza, sebeprezentace, mýtus, znaky, symboly, fotbal, hokej
Klíčová slova anglicky: Sparta, sport, semiotics, semiosis, self-presentation, myth, signs, symbols, football, ice hockey
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Otakar Šoltys, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 18.07.2014
Datum zadání: 18.07.2014
Datum a čas obhajoby: 23.06.2015 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1.
Datum odevzdání elektronické podoby:14.05.2015
Datum proběhlé obhajoby: 23.06.2015
Oponenti: prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá sémiotikou mediálních kampaní sportovních klubů AC Sparta Praha a HC Sparta Praha v sezoně 2013/2014. Tato sezona byla pro oba kluby výroční, AC Sparta v ní oslavila 120 let své existence a HC Sparta 110 let. Z toho důvodu byly mediální kampaně obou klubů poměrně intenzivní, obě se také obracely do minulosti. Práce zkoumá významy zakódované do mediálních kampaní, pokouší se zjistit, jaké verbální a neverbální znaky jsou příznačné pro pojem „Sparta“ na české sportovní scéně, a také zda kluby vycházejí v kampaních ze stejného sémiotického základu, který je daný jejich stejným názvem a klubovými barvami. Práce se snaží definovat novodobý „mýtus Sparty“. Teoretická část přibližuje současné postavení sportu ve společnosti, výzkumná část zkoumá mediální kampaně obou klubů ze sémiotického hlediska.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Diploma thesis deals with semiotics of advertising media campaigns of sport clubs AC Sparta Praha and HC Sparta Praha in the season 2013/2014. Both of the clubs celebrated an anniversary this season: AC Sparta Praha celebrated 120 years since its foundation, HC Sparta Praha celebrated 110 years. That was a reason why media campaigns were intensive and referred to the glorious history of the clubs. The Diploma thesis research is focused on meanings encoded into the campaigns and attempts to find out which verbal and non-verbal signs create the term “Sparta”. The Author tries to find out if there is the same semiotic base for both clubs which operate with the same name and elementary signs. Diploma thesis defines contemporary “myth of Sparta” in Czech sport area. Theoretical part occupies with contemporary status of sport in the society, analytical part deals with the media campaigns of both clubs from semiotic perspective.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK