Faktory ovlivňující profesní rozvoj ředitele školy
Název práce v češtině: | Faktory ovlivňující profesní rozvoj ředitele školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Factors affecting the professional development of headmaster |
Klíčová slova: | faktory, rozvoj, ředitel základní umělecké školy, osobnost, vzdělávání, manažerské dovednosti, pracovní zkušenosti |
Klíčová slova anglicky: | Factors, development, director of elementary art school, personality, education, managment skills, working expierence – practice. |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Jindřich Kitzberger |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 30.06.2014 |
Datum zadání: | 30.06.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 19.05.2015 08:15 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7,Praha 1, M103, multimediální učebna |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 07.04.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 19.05.2015 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM) |
Oponenti: | PhDr. Romana Lisnerová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce bude vypracována na základě schváleného ideového projektu, který byl vypracován studentem a uložen na moodle CŠM.
Student je povinen dodržet stanovený cíl a téma práce a realizovat výzkumný postup v souladu s cílem. V interpretaci získaných dat i při stanovení závěru musí postupovat objektivně, formální stránka a citování literatury bude odpovídat příslušným normám. Práce musí splňovat kritéria pro bakalářské práce, autor tím dokládá dostatečnou kompetentnost pro další odbornou činnost. |
Seznam odborné literatury |
BEDRNOVÁ E., NOVÝ, I. A kol. Psychologie a sociologie řízení. 3. Rozšířené a doplněné vydání. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-169-0.
PLAMÍNEK, J. Tajemství motivace: Jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1991-7. TURECKIOVÁ, Michaela. Klíč k účinnému vedení lidí: Odemkněte potenciál svých spolupracovníků. Praha: Grada Publishing,a.s., 2007. ISBN 978-80-247-0882-9. CIPRO, M.: Delegování jako způsob manažerského myšlení. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-2945-9. GOLEMAN, D.: Emoční inteligence. Praha: Columbus, 1997. ISBN 80-85928-48-5. PLAMÍNEK, J. Vedení lidí, týmů a firem : praktický atlas managementu. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0403-X. Brenner, D., Brenner, F.: Poznejte své silné a slabé stránky. Grada Publishing, 2008. |
Předběžná náplň práce |
Cílem bakalářská práce je popsat významné faktory ovlivňující profesní růst ředitele školy, vypracovat jejich přehled a zjistit míru vlivu na profesní dráhu ředitele školy v podmínkách českého školství.
Každý ředitel školy prochází určitým profesním vývojem, od počátku svého nástupu do funkce, až po ukončení své manažerské kariéry. Práce zkoumá možné faktory ovlivňující tento vývoj, co ředitele ovlivňuje nejvíce a co téměř vůbec. Kvalifikuje faktory významné, tedy s velkým vlivem na profesní rozvoj ředitelů škol. Práce se týká ředitelů základních uměleckých škol. Cíl práce je ověřen na základě výzkumu kombinací kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Výzkumným vzorkem jsou ředitelé základních uměleckých škol v Ústeckém kraji. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This bachelor thesis aims to describe important circumstances for the school director´s professional development , to make a survey of these circumstances and to find out their possible effects on a professional career of the director in the Czech educational conditions.
Each director goes through out a certain professional development , from the beginning of his position till the end of his managment career . The work explores the possible factors influencing this development, the director and what most affects almost all. Qualifies important factors, therefore with great influence on the professional development of school principals. The work concerns the head teachers of elementary art schools. Aim of the work is verified on the basis of research combining quantitative and qualitative research. The research sample are directors of elementary art schools in region. The thesis is completed by a combination of quantitative and qualitative research among the directors of elementary art schools in Ústecký region. |