Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 379)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Narativní postupy v japonské reklamě
Název práce v češtině: Narativní postupy v japonské reklamě
Název v anglickém jazyce: Narrative Strategies in Japanese Commercials
Klíčová slova: Japonská televizní reklama, naratologie, syžet a fabule, japonské celebrity, naratologie hudby, naratologický rozbor, soft-sell, model AIDMA, příběh a diskurz
Klíčová slova anglicky: Japanese TV commercials, narratology, plot & story, Japanese celebrities, music narratology, narratological analysis, soft-sell, model AIDMA, story & discourse
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sinologie (21-KSI)
Vedoucí / školitel: Mgr. Martin Tirala, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 30.06.2014
Datum zadání: 30.06.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 09.07.2014
Datum a čas obhajoby: 06.09.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:06.05.2016
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. Ing. Jan Sýkora, M.A., Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce si klade za cíl analyzovat narativní postupy uplatňované v japonské reklamě. Diplomantka se pokusí postihnout specifika japonského reklamního textu se zaměřením na užívané praktiky sloužící k upoutání pozornosti potenciálních recipientů. Analýza bude provedena na konkrétních příkladech z japonských televizních reklam a reklamních kampaní. Po provedení analýzy se diplomantka pokusí nalézt charakteristické rysy japonské reklamy a porovná je s narativními postupy typickými pro západní reklamu.
Seznam odborné literatury
Akiyama, Koji. A Study of japanese TV Commercials from Sociocultural Perspectives: Special Attributes of Nonverbal Features and Their Effects, Kōfu: Yamanashi University, 1993.
Bordwell, David; Thompsonová, Kristin. Umění filmu: Úvod do studia formy a stylu, Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2011.
Flidernik, Monika. An Introduction to Naratology, New York: Routledge, 2009.
Hopkins, C. Claude. Scientific Advertising, Sedona: Carl Galletti, 2003.
Kubíček, Tomáš; Bílek, Petr A.; Hrabal, Jiří. Naratologie – Strukturální analýza vyprávění, Praha: Dauphin, 2013.
Moeran, Brian. A Japanese Advertising Agency: An Anhropology of Media and Markets, London: Routledge, 1996.
Rimmon-Kenanová, Shlomith. Poetika vyprávění, Brno: Host, 2001.
Tanaka, Keiko. Advertising Language: A Pragmatic Approach to Advertisements in Britain and Japan, London: Routledge, 1994.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK