Narativní postupy v japonské reklamě
Název práce v češtině: | Narativní postupy v japonské reklamě |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Narrative Strategies in Japanese Commercials |
Klíčová slova: | Japonská televizní reklama, naratologie, syžet a fabule, japonské celebrity, naratologie hudby, naratologický rozbor, soft-sell, model AIDMA, příběh a diskurz |
Klíčová slova anglicky: | Japanese TV commercials, narratology, plot & story, Japanese celebrities, music narratology, narratological analysis, soft-sell, model AIDMA, story & discourse |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sinologie (21-KSI) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Martin Tirala, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 30.06.2014 |
Datum zadání: | 30.06.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 09.07.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2016 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.05.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. Ing. Jan Sýkora, M.A., Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce si klade za cíl analyzovat narativní postupy uplatňované v japonské reklamě. Diplomantka se pokusí postihnout specifika japonského reklamního textu se zaměřením na užívané praktiky sloužící k upoutání pozornosti potenciálních recipientů. Analýza bude provedena na konkrétních příkladech z japonských televizních reklam a reklamních kampaní. Po provedení analýzy se diplomantka pokusí nalézt charakteristické rysy japonské reklamy a porovná je s narativními postupy typickými pro západní reklamu. |
Seznam odborné literatury |
Akiyama, Koji. A Study of japanese TV Commercials from Sociocultural Perspectives: Special Attributes of Nonverbal Features and Their Effects, Kōfu: Yamanashi University, 1993.
Bordwell, David; Thompsonová, Kristin. Umění filmu: Úvod do studia formy a stylu, Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2011. Flidernik, Monika. An Introduction to Naratology, New York: Routledge, 2009. Hopkins, C. Claude. Scientific Advertising, Sedona: Carl Galletti, 2003. Kubíček, Tomáš; Bílek, Petr A.; Hrabal, Jiří. Naratologie – Strukturální analýza vyprávění, Praha: Dauphin, 2013. Moeran, Brian. A Japanese Advertising Agency: An Anhropology of Media and Markets, London: Routledge, 1996. Rimmon-Kenanová, Shlomith. Poetika vyprávění, Brno: Host, 2001. Tanaka, Keiko. Advertising Language: A Pragmatic Approach to Advertisements in Britain and Japan, London: Routledge, 1994. |