Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Konstrukce identity prostřednictvím autoportrétu v éře sociálních sítí
Název práce v češtině: Konstrukce identity prostřednictvím autoportrétu v éře sociálních sítí
Název v anglickém jazyce: Construction of identity through self-portrait in social media era
Klíčová slova: selfie, autoportrét, sociální sítě, virtuální realita, subjekt, Facebook, Instagram
Klíčová slova anglicky: selfie, self-portrait, social network, virtual reality, subject, Facebook, Instagram
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. MgA. Filip Láb, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 19.06.2014
Datum zadání: 19.06.2014
Datum a čas obhajoby: 18.06.2015 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:19.06.2014
Datum proběhlé obhajoby: 18.06.2015
Oponenti: PhDr. Mgr. Bc. Jan Jirků, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zabývá fotografickým a společenským fenoménem současné společnosti – tzv. selfie, tedy variací fotografického autoportrétu pořízeného mobilním fotoaparátem. Fenoménem proto, že se rozšířil do všech možných sfér společnosti a postupně začal ovlivňovat lidskou existenci a naše vnímání sebe sama. Práce se snaží probrat tento neprozkoumaný fenomén ze všech možných aspektů. Nahlíží na selfie z hlediska sociologického, psychologického i filozofického. Pokouší se ho popsat, zařadit a charakterizovat na základě dalších pojmů, které jsou s ním neoddělitelně spojené. Práce selfie zasazuje do kontextu sociálních sítí a zkoumá jeho vliv na lidské chování. Snaží se na základě vlastního kvalitativního i kvantitativního výzkumu poskytnout plastický profil uživatele selfie a na základě toho probrat možné motivace a zároveň důsledky, které selfie na člověka má. Práce nabízí spektrum teorií jakými je možné selfie vnímat a na základě kterých se v něm i lépe orientovat. Prostřednictvím všech těchto metod práce přináší vysvětlení fenoménu, příčin, které ho vyvolaly a dopadů, jaké na život lidí má.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis deals with a photographic and social phenomenon of contemporary society – the selfie. The selfie is a variation of photographic self-portrait taken by mobile photocamera. The selfie is a phenomenon because it has become a part of daily life of a huge number of people and started to influence the society throughout all its spheres. It has started to influence the human existence and the way we perceive ourselves. This work tries to examine this unexplored phenomenon from all possible angles. It observes and examines the selfie from the sociological, psychological and also philosophical point of view. The thesis attempts to describe, characterize and define it by using other important terms that communicate with the selfie. The work implants the selfie to the context of social networks and tries to find out its influence on the human behaviour. The work uses qualitative and quantitative methods to provide the insight into the mind of someone who is a keen selfie photographer and by following the results find out possible motivations and consequences that the selfie could have on the human subject. The work offers wide spectrum of theories that provides different explanations of this phenomenon.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK