Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Aplikace behaviorální psychologie v marketingu se zaměřením na cenové stimuly
Název práce v češtině: Aplikace behaviorální psychologie v marketingu se zaměřením na cenové stimuly
Název v anglickém jazyce: Aplication of behavioral psychology in marketing focusing price stimuli
Klíčová slova: behaviorismus, behaviorální ekonomie, nákupní rozhodnutí, ceny, teorie prospektu, somatické markery, neuroekonomie
Klíčová slova anglicky: behaviorism, behavioral economics, shopping decision making, prices, prospect theory, somatic markers
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jitka Hofmannová
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 16.06.2014
Datum zadání: 16.06.2014
Datum a čas obhajoby: 19.06.2017 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6, H110, Hollar - místn. č. 110
Datum odevzdání elektronické podoby:11.05.2017
Datum proběhlé obhajoby: 19.06.2017
Oponenti: Mgr. Ing. Marek Vranka
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
Seznam použité literatury

Knižní zdroje:

ARIELY, Dan. Jak drahá je intuice: proč nás selský rozum často vede ke ztrátovým rozhodnutím. Praha: Práh, 2011. ISBN 978-80-7252-327-6.

ARIELY, Dan. Jak drahé je zdarma: proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí : iracionální faktory v ekonomice i v životě. Praha: Práh, 2009. ISBN 978-80-7252-239-2.

BALDWIN, John D. a Janice I. BALDWIN. Behavior principles in everyday life. 4th ed. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, c2001. ISBN 01-308-7376-4.

BECKER, Gary S. Teorie preferencí. Praha: Grada, 1997. ISBN 80-7169-463-0.

BRIDGER, Darren. Decoding the irrational consumer: how to commission, run and generate insights from neuromarketing research. Philadelphia: Kogan Page, 2015. ISBN 9780749473846.

DAMASIO, Antonio R. Descartesův omyl: emoce, rozum a lidský mozek. Praha: Mladá fronta, 2000. Kolumbus. ISBN 80-204-0844-4.

DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá značku: nahlédněte s pomocí neurovědy do hlav spotřebitelů. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3529-7.

FURNHAM, Adrian. a Michael. ARGYLE. The psychology of money. New York: Routledge, 1998. ISBN 04-151-4606-2.

GALLO, Carmine. Mluv jako TED: 9 tajemství veřejné prezentace od nejlepších speakerů z TEDx konferencí. Přeložil Viktor DVOŘÁK. Brno: BizBooks, 2016. ISBN 978-80-265-0453-5.

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.

JUNG, Carl Gustav, BARZ, Helmut, ed. Archetypy a nevědomí. Přeložila Eva BOSÁKOVÁ, přeložila Kristina ČERNÁ, přeložil Jan ČERNÝ. Brno: Nakladatelství Tomáše Janečka, 1997. ISBN 80-85880-11-3.

KAHNEMAN, Daniel a Amos TVERSKY (eds.). Choices, values, and frames. Cambridge, UK: Cambridge University Press, 2000. ISBN 978-0-521-62749-8.

KOTLER, Philip. a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14th [ed.]. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, c2012. ISBN 0132102927.

KULIŠŤÁK, Petr. Neuropsychologie. 2., aktualiz. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-891-3.

MCCARTHY, E. Jerome a William D. PERREAULT. Základy marketingu. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85605-29-5.

MLČOCH, Jan. Malá ekonomická encyklopedie. 5., aktualiz. vyd. Praha: Linde, 2007. ISBN 978-80-7201-664-8, str. 32.

SANDEL, Michael J. Co si za peníze (ne)koupíte: společnost vstupuje do nové éry, vše je na prodej. Brno: BizBooks, 2013. ISBN 978-80-265-0060-5.

SIMMEL, Georg. Filosofie peněz. Praha: Academia, 2011. Europa (Academia). ISBN 978-80-200-1920-2.

STERNBERG, Robert J. Kognitivní psychologie. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-376-5.

�Časopisecké články:

AL POP, Nicolae; IORGA, Ana Maria. A new challenge for contemporary marketing-neuromarketing. Management & Marketing, 2012, 7.4: 631.

DIENER, Ed; LUCAS, Richard E.; SCOLLON, Christie Napa. Beyond the hedonic treadmill: revising the adaptation theory of well-being. American psychologist, 2006, 61.4: 305.

EIGSTI, I.-M., V. ZAYAS, W. MISCHEL, et al. Predicting Cognitive Control From Preschool to Late Adolescence and Young Adulthood. Psychological Science [online]. 2006, 17(6), 478-484 [cit. 2017-01-01]. DOI: 10.1111/j.1467-9280.2006.01732.x. ISSN 0956-7976. Dostupné z: http://pss.sagepub.com/lookup/doi/10.1111/j.1467-9280.2006.01732.x

JANISZEWSKI, Chris; WYER, Robert S. Content and process priming: A review. Journal of Consumer Psychology, 2014, 24.1: 96-118.

KAHNEMAN, Daniel; TVERSKY, Amos. Prospect theory: An analysis of decision under risk. Econometrica: Journal of the econometric society, 1979, 263-291.

KNUTSON, Brian, et al. Neural predictors of purchases. Neuron, 2007, 53.1: 147-156.

NORTON, Michael I., Daniel MOCHON a Dan ARIELY. The IKEA effect: When labor leads to love. Journal of Consumer Psychology [online]. 2012, 22(3), 453-460 [cit. 2016-11 13]. DOI: 10.1016/j.jcps.2011.08.002. ISSN 10577408. Dostupné z: http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S1057740811000829

PLASSMANN, Hilke, et al. Marketing actions can modulate neural representations of experienced pleasantness. Proceedings of the National Academy of Sciences, 2008, 105.3: 1050-1054.

PRELEC, Drazen; LOEWENSTEIN, George. The red and the black: Mental accounting of savings and debt. Marketing science, 1998, 17.1: 4-28.

Videozáznamy z přednášek:

KNUTSON, Brian. This is your brain on money. Stanford: Standford University, 2011, videozáznam přednášky, stopáž 96 minut.


Webové zdroje:

Shop ‘til you drop: Battling compulsive shopping. InPsych [online]. Melbourne: Australian Psychological Society, 2004 [cit. 2017-01-01]. Dostupné z: https://www.psychology.org.au/publications/inpsych/shopping/

Shopping, Dopamine, and Anticipation: What monkeys have to teach us about shopping. Psychology Today [online]. Sussex: Sussex Publishers, 2015 [cit. 2016-12-04]. Dostupné z: https://www.psychologytoday.com/blog/brain-wise/201510/shopping-dopamine-and-anticipation

Time banking [online]. Stroud: TIMEBANKING UK, 2015 [cit. 2017-01-02]. Dostupné z: http://www.timebanking.org/

Why your brain loves good storytelling? Harvard business review: Communication [online]. Boston: Harvard Business School, 2014 [cit. 2016-11-05]. Dostupné z: https://hbr.org/2014/10/why-your-brain-loves-good-storytelling
Předběžná náplň práce
Cena je součástí marketingového mixu a hraje významnou roli v procesu rozhodování zákazníka. Hlavním cílem práce je prozkoumat, co stojí za nákupními rozhodnutími. Práce je rozdělena do dvou částí. První část shrnuje poznatky autorů o tom, jak dochází k nákupnímu rozhodnutí a jakou roli hrají emoce pro jeho správnost. Protože příběhy nejsou emočně neutrální, práce analyzuje dopady vyprávění na cenu, kterou jsou lidé ochotni zaplatit, a také to, zdali má tato cena dopad na vnímanou kvalitu produktu, který konzumujeme. Druhou část tvoří vlastní výzkum, během něhož bylo provedeno šest hloubkových rozhovorů. Cílem výzkumu bylo získat představu o kontextu, v jakém lidé činí svoje nákupní rozhodnutí, a získat nové podněty k tématu práce.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Price is a part of the marketing mix and plays an important role in decision making process of a consumer. The dissertation’s main aim is to examine what lies behind shopping decisions. The text is divided in two parts. The first part summarizes findings of different authors on how the shopping decision is being made and how important emotions are to make a shopping decision. Since stories are not emotionally neutral, it also analyses the impact of storytelling on price people are willing to pay and if this price has an effect on perception of quality. The second part comprises the author’s own research. Six in-depth interviews were conducted to put the previous findings into context and to gain a new perspective on the topic.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK