Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Sebeprezentace jako součást marketingové strategie jedince – analýza politických projevů v letech 2012-2014
Název práce v češtině: Sebeprezentace jako součást marketingové strategie jedince – analýza politických projevů v letech 2012-2014
Název v anglickém jazyce: Self-presentation as the Part of Personal Marketing Strategy-Analysis of Political Speeches Between 2012-2014
Klíčová slova: Sebeprezentace, marketingová strategie, taktika, SWOT analýza, argument, nonverbální komunikace, nástroje přesvědčování, proces komunikace, předvolební debata
Klíčová slova anglicky: Self-presentation, marketing strategy, tactics, SWOT analysis, argument, nonverbal communication, tools of persuasion, communication process, pre-election debate
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Karol Orban, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 16.06.2014
Datum zadání: 16.06.2014
Datum a čas obhajoby: 16.06.2015 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:12.05.2015
Datum proběhlé obhajoby: 16.06.2015
Oponenti: PhDr. Otakar Šoltys, CSc.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Předběžná náplň práce
Tato bakalářská práce se věnuje roli sebeprezentace jedince v komunikační situaci. V teoretické části jsou popsány základní principy marketingové strategie a vlivy, které motivují jedince k určitému způsobu jednání. Jako produkt vystavuje okolí své osobní kvality a demonstruje své schopnosti, jako marketingový manažer řídí jejich expozici a proměnu vzhledem k vývoji komunikační situace. Jeho cílem je získat požadované místo (postavení) v konkurenčním prostředí a důvěru okolí. Využívá k tomu různé přesvědčovací techniky, které formuluje do krátkodobých taktik, jejichž prostřednictvím naplňuje dílčí kroky, které jsou součástí celkové marketingové strategie zaměřené na úspěch a dosažení dlouhodobého cíle. V tomto procesu analyzuje prostředí trhu, oponenta v komunikaci i vlastní slabé a silné stránky. Poznatky posléze aplikuje v taktikách, které implementuje do komunikačního procesu, který je klíčový pro zpracovávání vysílaného sdělení a jeho interpretaci. Důležitou roli zde hrají přesvědčovací, popř. manipulativní schopnosti odesílatele sdělení. K vytvoření důvěryhodného dojmu za účelem přesvědčení protistrany, jedinec využívá nástroje verbální (argumentace) a nonverbální (gesta, mimika, paralingvistika apod.) komunikace. Tyto prvky sebeprezentace jsou rozebrány v aplikované části na politických kandidátech v předvolebních debatách. Politik v této kvalitativní analýze slouží jako figurant.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelor’s thesis is focused on the role of the self-presentation of the individual in a communication situation. In the theoretical part are described basic principles of a marketing strategy and forces, which motivate person to certain way of behaviour. As a product the individual shows his or her personal qualities and skills to surroundings, as a marketing manager he or she directs the presentation and the change of these, regarding a development of communication situation. His aim in this competitive environment is to gain the desired place (status) and the trust of others. In the process he uses various persuasive techniques which are formed into a short-term tactics and through them is he fulfilling partial steps, which makes the whole marketing strategy focused on a success and on an achievement of the long-term aim. In the process the individual analyses the market, opponents and his- or her-own strength and weakness. Later, person applies gained knowledge in tactics which he implements into the communication process that is crucial for the reception of a send message and its interpretation. Persuasive or manipulative skills of a speaker (the sender of the message) have here the important role. For a creation of the trustworthy impression are used tools of verbal (argumentation) and nonverbal (gestures, facial expressions, paralinguistic etc.) communication. These elements of the self-presentation are described in the practical part of this thesis using pre-election debates. In this qualitative analysis are politicians used only as models.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK