Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Hodnocení učitelem jako manažerská činnost
Název práce v češtině: Hodnocení učitelem jako manažerská činnost
Název v anglickém jazyce: Teacher's evaluation as a manager skill
Klíčová slova: Klíčová slova: Evaluace, pedagogická evaluace, autoevaluace, hodnocení, kontrola, manažerské činnosti, hodnotící metody, techniky, nástroje, rizika.
Klíčová slova anglicky: KEY WORDS: evaluation, pedagogical evaluation, autoevaluation, marking, checking, manager activities, evaluating methods, techniques, devices, risks
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jan Voda, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 12.02.2014
Datum zadání: 12.02.2014
Datum a čas obhajoby: 09.09.2014 14:45
Místo konání obhajoby: katedra CŠM, M006
Datum odevzdání elektronické podoby:18.06.2014
Datum proběhlé obhajoby: 09.09.2014
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM)
Oponenti: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Úkolem bakalantky je zjistit, v jakých různých profesních kontextech vykonávají učitelé mateřské a základní školy manažerské činnosti hodnocení a co je obvyklým předmětem jejich hodnocení. Výzkum bude realizován metodou interview se třemi učiteli MŠ a 3 učiteli ZŠ. Součástí práce bude obsahové vymezení klíčových pojmů na základě studia odborné literatury, aplikace do podmínek školství a závěrečná tabelace zjištěných výsledků.
Předběžná náplň práce
Abstrakt:

Hodnocení je nedílnou součástí každé lidské činnosti a každý kvalitní pedagog ví, že se bez hodnotících aktivit ve své práci neobejde. Proto se hodnocení učitelem stává nezbytnou, smysluplnou a samozřejmou součástí výchovně-vzdělávacího procesu. Patří k nejnáročnějším činnostem učitele.

Cílem mé bakalářské práce je zjistit, jaké jsou postoje a praktické zkušenosti učitelů s hodnocením. Snažila jsem se podrobnou analýzou poukázat na to, jak obsáhlý a jak široký rozsah tato kompetence obsahuje. Smyslem mé práce je na základě kvalitativního výzkumu, metodou rozhovoru, popsat a analyzovat veškeré hodnotící aktivity učitele. Zjistit, v jakých různých profesních kontextech vykonávají učitelé mateřské a základní školy manažerské činnosti hodnocení.

Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. První část je shrnutím teoretických poznatků o hodnocení na základě studia odborné literatury. V bakalářské práci jsou popsány procesy hodnotících aktivit učitele.

V praktické části jsou uvedeny výsledky výzkumného šetření, které bylo realizováno metodou interview se třemi učiteli MŠ a ZŠ. Analýzou profesních kontextů učitelů mateřské a základní školy jsem vymezila manažerské činnosti hodnocení a určila, co je obvyklým předmětem jejich hodnocení.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
An Abstract:

Evaluation is a crucial part of every human activity and every qualified school teacher knows that it is not possible to do the work without evaluating activities. That's why the teacher's evaluation becomes a necessary, meaningful and obvious part of the educational process. It belongs to the most difficult teaching activities.

The target of my bachelor's work is to find out teachers' attitudes and practical experiences with evaluation. In a detailed analysis I tried to show the extensive and wide range that the ability contents. The meaning of my work is to describe and analyse all the evaluating activities on the basis of a qualitative research using a method of an interview. I tried to find out in which different professional contents nursery school teachers and manager school teachers do their evaluating activities.

The work is divided in a theoretical and a practical part. The fisrt part is a summary of evaluation theoretical knowledge based on a study of technical literature. In the bachelor's work there are described processes of teacher's evaluating activities.

In the practical part there are mentioned the results of the research which was carried out by a method of an interview with three nursery school and basic school teachers. In an analysis of professional context of nursery school and basic school teachers I defined manager activities of evaluation and I specified an usual object of their evaluation.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK