Aplikace metod kritického myšlení v informačním vzděláváni: případová studie České zemědělské univerzity v Praze
Název práce v češtině: | Aplikace metod kritického myšlení v informačním vzděláváni: případová studie České zemědělské univerzity v Praze |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Application of methods of critical thinking in the information education: Case study of the Czech University of Life Sciences |
Klíčová slova: | kritické myšlení, informační vzdělávání, vzdělávací metody, kreativní myšlení, Česká zemědělská univerzita, informační gramotnost, konstruktivistická teorie vzdělávání |
Klíčová slova anglicky: | critical thinking, information education, teaching methods, creative thinking, Czech University of Life Sciences, information literacy, constructivist theory of education |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Hana Landová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 04.06.2014 |
Datum zadání: | 04.06.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 09.07.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 15.09.2014 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 01.08.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.09.2014 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Dita Malečková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Téma diplomové práce se zaměřuje na oblast kritického myšlení, včetně oblasti kritického hodnocení kvality informací. Tento velmi důležitý proces je nedílnou součástí každodenního studia na vysoké škole i samostatné vědecké činnosti. Teoretická část definuje samotné kritické myšlení a popíše problematiku s ním související. Dále, v souvislosti s navazující praktickou částí, zde budou rozebrány specifické aspekty studia a studentů na České zemědělské univerzitě. Praktickou část diplomové práce bude tvořit případová studie využití metod kritického myšlení v kurzu informačního vzdělávání pro studenty této univerzity, který bude pořádán ve Studijním a informačním centru, ČZU, které plní funkci univerzitní knihovny. Poznatky z této studie budou použity pro přípravu dalších kurzů.
Osnova práce · Úvod do problematiky kritického myšlení · Popis současného stavu informačního vzdělávání na ČZU · Specifika uživatelů Studijního a informačního centra ČZU · Případová studie aplikace metod kritického myšlení na kurzu informačního vzdělávání Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
MOORE, David T. Critical Thinking and Intelligence Analysis. Darby (USA): DIANE Publishing, 2010. ISBN 143-7-93-4927.
STEELE, Jeannie L. et al. Čtením a psaním ke kritickému myšlení. Příručka I, Co je kritické myšlení: (vymezení pojmu a rámce E - U -R). Praha: Kritické myšlení, 2007. 38 s. HUNTER, David. A practical guide to critical thinking: deciding what to do and believe. Hoboken, N.J: Wiley, 2013. ISBN 11-186-2577-3. |