Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Komunikační bariéry mezi učiteli a žáky ve výuce na střední odborné škole
Název práce v češtině: Komunikační bariéry mezi učiteli a žáky ve výuce na střední odborné škole
Název v anglickém jazyce: Communication Barriers between teachers and pupils in secondary education
Klíčová slova: pedagogická komunikace,výuková komunikace, komunikační bariéry, komunikační ostýchavost
Klíčová slova anglicky: educational communication,communication barriers, communication apprehension
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 26.05.2014
Datum zadání: 26.05.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 11.06.2015
Datum a čas obhajoby: 27.01.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:15.11.2015
Datum proběhlé obhajoby: 27.01.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tato diplomová práce se zabývá komunikačními bariérami žáků střední odborné školy.Práce je rozdělena do dvouhlavních částí - teoretické a empirické. Teoretická část je věnována pedagogické komunikaci, zvláště pak komunikaci výukové , komumunikačním bariérám a na závěr komunikační ostýchavosti jako jedné z možných překážek komunikace.
Empirická část obsahuje závěry výzkumu týkající se komunikačních bariér včetně komunikační ostýchavosti, který proběhl formou rozhovoru s pedagogy střední odborné školy a dotazníků u studentů.

This diploma work deals with educational communication among students and teachers at the special secondary school. It is divided into two parts:the theoretical and empirical one. The main idea of the theoretical work is to find out what communication barriers there exist and what communication apprehension is and how much it influence people´s life. The empirical part solves how teachers deal with communication problems with their students and how much students and teacheras know about communication apprehension at school.
Seznam odborné literatury
Gavora, P. Učitel a žáci v komunikaci. Brno:Paidos, 2005
Kolář, Z.a kol. Výkladový slovník z pedagogiky. Praha: Grada, 2012
Mikuláštík,M. komunikační dovednosti v praxi. Praha:Grada, 2003
Pech, J. Řeč těla- Umění komunikace. Praha:NS Svoboda, 2009
Šeďová, K.,Švaříček, R.,Šalamounová, Z. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012
Švaříček, R., Šeďová, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha:Portál, 2007


Elektrovické zdroje:
Gavora,P. Smelosť verzus ostýchavosť v komunikácii gymnazistov. Studia paedagogica, roč.16, č.1, rok 2011, www.phil.muni.cz/journals/sp
McCroskey, J.C. (1976) The problems with communication apprehension in the classroom. The Florida Speech Communication Journal, 4 http://www.jamescmccroskey.com/publications/066.pdf
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK