Všední den školy a rodiny z hlediska zdravého životního stylu
Název práce v češtině: | Všední den školy a rodiny z hlediska zdravého životního stylu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Ordinary Day at School and in the Family in Terms of a Healthy Lifestyle |
Klíčová slova: | zdravý životní styl|rodina|škola|první stupeň ZŠ|výchova|volný čas|zdraví|kvalitativní výzkum |
Klíčová slova anglicky: | healthy lifestyle|family|school|elementary school|education|spare time|health|qualitative research |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 22.05.2014 |
Datum zadání: | 22.05.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 20.03.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 05.09.2018 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.07.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.09.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cíl práce: Provést analýzu každodenního životního stylu žáků mladšího školního věku v oblasti volného času, stravovacích návyků a psychohygieny. Výsledky těchto zjištění porovnat se stanovenými doporučeními v oblasti výživy, pohybu a psychické zátěže a navrhnout doporučení pro praxi. Koncepce práce bude teoreticko-empirická. Data budou získána pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Vyhodnocena budou pomocí postupů zakotvené teorie, tj. otevřeným kódováním a techniukou vyložení karet. Předběžná osnova: 1) Zdraví a zdravý životní styl 2) Žák mladšího školního věku 3) Vliv školy na zdravý životní sty žáků 4) Vliv rodiny na zdravý životní styl dětí 5. Empirická část - výzkum každodenního životního stylu žáků mladšího školního věku |
Seznam odborné literatury |
MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5351-5. FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele. Vyd. 4. Přeložil Karel BALCAR. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0741-2. KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie zdraví. Vyd. 3. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-568-4. HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4674-6 MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1362-4. Dlouhodobý program zlepšování zdravotního stavu obyvatelstva ČR - Zdraví pro všechny v 21. století: projednán vládou České republiky dne 30. října 2002 - usnesení vlády č. 1046. Praha: Ministerstvo zdravotnictví ČR, 2003. ISBN 80-85047-99-3 |