Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Edukační styly učitelů středních škol
Název práce v češtině: Edukační styly učitelů středních škol
Název v anglickém jazyce: Educational styles of secondary school teachers
Klíčová slova: edukační prostředí, interakce učitel-žák, edukační styl, středoškolský učitel, adolescence, střední škola
Klíčová slova anglicky: educational environment, teacher-student interaction, educational style, secondary school teacher, adolescence, secondary school
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 21.05.2014
Datum zadání: 21.05.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 03.06.2014
Datum a čas obhajoby: 17.06.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:18.04.2016
Datum proběhlé obhajoby: 17.06.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Václav Mertin
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude zmapovat různé přístupy k edukační práci učitele se specifikou na středoškolskou výuku. V tomto smyslu bude v dané bakalářské práci charakterizováno vývojově psychologické hledisko středoškolských studentů (období adolescence), dále budou vymezeny základní pojmy vztahující se k edukačnímu prostředí střední školy (výchova a vzdělávání, pedagogická interakce, pedagogická komunikace, vztah učitele a žáka atd.), zpracovány charakteristiky vyučovacích stylů (či edukačních stylů apod.) středoškolských učitelů, podány aktuální informace o dosavadních výzkumných zjištěních na tomto poli problematiky. Budeme se zabývat různými přístupy k edukačním stylům učitele. Projekt navrhne možný postup zkoumání edukačních stylů středoškolských učitelů se zaměřením na aprobaci vyučovacích předmětů „Pedagogika-Psychologie“.
Seznam odborné literatury
Analoui, F. (1995). Teachers as managers: an exploration into teaching styles. International Journal of Educational Management, 9(5), pp. 16-19.
Beishuizen, J. (2001). Students’ and teachers’ cognitions about good teachers. British Journal of Educational Psychology, 71(2), pp. 185-201.
Čáp, J., & Mareš, J. (2001). Psychologie pro učitele. (1. vyd., 655 s.) Praha: Portál.
Dever, B., Karabenick, S., & Kamphaus, R. (2011). Is Authoritative Teaching Beneficial for All Students? A Multi-Level Model of the Effects of Teaching Style on Interest and Achievement. School Psychology Quarterly, 26(2), pp. 131-144.
Gillernová, I. (2013). Edukační styly učitelů. Řízení školy: odborný měsíčník pro ředitele škol, 10(10), pp. 30-36.
Gillernová, I., & Krejčová, L. (2011). Interakce učitele a žáků: dotazník pro žáky. (22 s.) Praha: Národní ústav odborného vzdělávání.
Fenstermacher, G. (2008). Vyučovací styly učitelů. (1. vyd., 124 s.) Praha: Portál.
Lagowski, J. (1991). Style in education: teaching style over standardization. Journal of Chemical Education, 68(2), pp. 89.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK