Edukační styly učitelů středních škol
Název práce v češtině: | Edukační styly učitelů středních škol |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Educational styles of secondary school teachers |
Klíčová slova: | edukační prostředí, interakce učitel-žák, edukační styl, středoškolský učitel, adolescence, střední škola |
Klíčová slova anglicky: | educational environment, teacher-student interaction, educational style, secondary school teacher, adolescence, secondary school |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 21.05.2014 |
Datum zadání: | 21.05.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 03.06.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 17.06.2016 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 18.04.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 17.06.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Václav Mertin |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce bude zmapovat různé přístupy k edukační práci učitele se specifikou na středoškolskou výuku. V tomto smyslu bude v dané bakalářské práci charakterizováno vývojově psychologické hledisko středoškolských studentů (období adolescence), dále budou vymezeny základní pojmy vztahující se k edukačnímu prostředí střední školy (výchova a vzdělávání, pedagogická interakce, pedagogická komunikace, vztah učitele a žáka atd.), zpracovány charakteristiky vyučovacích stylů (či edukačních stylů apod.) středoškolských učitelů, podány aktuální informace o dosavadních výzkumných zjištěních na tomto poli problematiky. Budeme se zabývat různými přístupy k edukačním stylům učitele. Projekt navrhne možný postup zkoumání edukačních stylů středoškolských učitelů se zaměřením na aprobaci vyučovacích předmětů „Pedagogika-Psychologie“. |
Seznam odborné literatury |
Analoui, F. (1995). Teachers as managers: an exploration into teaching styles. International Journal of Educational Management, 9(5), pp. 16-19. Beishuizen, J. (2001). Students’ and teachers’ cognitions about good teachers. British Journal of Educational Psychology, 71(2), pp. 185-201. Čáp, J., & Mareš, J. (2001). Psychologie pro učitele. (1. vyd., 655 s.) Praha: Portál. Dever, B., Karabenick, S., & Kamphaus, R. (2011). Is Authoritative Teaching Beneficial for All Students? A Multi-Level Model of the Effects of Teaching Style on Interest and Achievement. School Psychology Quarterly, 26(2), pp. 131-144. Gillernová, I. (2013). Edukační styly učitelů. Řízení školy: odborný měsíčník pro ředitele škol, 10(10), pp. 30-36. Gillernová, I., & Krejčová, L. (2011). Interakce učitele a žáků: dotazník pro žáky. (22 s.) Praha: Národní ústav odborného vzdělávání. Fenstermacher, G. (2008). Vyučovací styly učitelů. (1. vyd., 124 s.) Praha: Portál. Lagowski, J. (1991). Style in education: teaching style over standardization. Journal of Chemical Education, 68(2), pp. 89. |