Kyberšikana a její prevence v Královehradecké kraji z pohledu základní školy
Název práce v češtině: | Kyberšikana a její prevence v Královehradecké kraji z pohledu základní školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Cyberbullying and its prevention in Královehradecký region in the view of primary school |
Klíčová slova: | šikana, kyberšikana, oběť, pachatel, informační a komunikační technologie, internet, prevence |
Klíčová slova anglicky: | bullying, cyberbullying, victim, offender, information and communication technologies, internet, prevention |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Karolína Burešová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 20.05.2014 |
Datum zadání: | 20.05.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 25.06.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 24.06.2015 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.05.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 24.06.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Jaroslav Koťa |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se zabývá kyberšikanou a informovaností učitelů o tomto sociálně patologickém jevu. Teoretická část charakterizuje pojem kyberšikana a jevy s ní související jako je sexting nebo kyberstalking. Zároveň se práce zaměřuje na psychosociální dopady pro oběti kyberšikany. Práce se také věnuje prevenci kyberšikany na základní škole a vymezuje, jakou roli mají rodiče a škola v prevenci. Dále popisuje projekty, které vznikly pro bezpečnější užívání internetu. Cílem práce je zjistit, jaké povědomí mají učitelé o sledovaném jevu a jak vnímají sociální dopady kyberšikany u žáků. V rámci empirické části bude realizován kvalitativní výzkum, který bude založen na provedení rozhovorů s pedagogy. Obsah rozhovorů bude vycházet z obsahové analýzy témat v teoretické části práce. |
Seznam odborné literatury |
ČERNÁ, Alena. Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013, 150 s. ISBN 978-80-247-4577-0. LUKÁŠOVÁ, Kateřina. Škodlivý obsah na internetu. Acta Universitatis Carolinae. Iuridica. 2013, roč. 2012, č. 4, s. 7-22. KRČMÁŘOVÁ, Barbora. Děti a online rizika: sborník studií. 1. vyd. Praha: Sdružení Linka bezpečí, 2012, 178 s. ISBN 978-80-904920-2-8. ROGERS, Vanessa. Kyberšikana: pracovní materiály pro učitele a žáky i studenty. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011, 97 s. ISBN 978-80-7367-984-2. VAŠUTOVÁ, Maria. Proměny šikany ve světě nových médií. Vyd. 1. Ostrava: Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2010, 225 s. ISBN 978-80-7368-858-5. |