Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vyprávění jako metoda pro zprostředkování Desatera v hodinách náboženství dětí středního školního věku
Název práce v češtině: Vyprávění jako metoda pro zprostředkování Desatera
v hodinách náboženství dětí středního školního věku
Název v anglickém jazyce: Narrating as a Method for Mediation of the Ten Commandments
in the Middle School-age Religious Education
Akademický rok vypsání: 2006/2007
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pastorálních oborů a právních věd (do 2023) (26-KPAO)
Vedoucí / školitel: Dr. Vojtěch Eliáš
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 14.04.2007
Datum zadání: 14.04.2007
Datum a čas obhajoby: 05.11.2007 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:01.10.2007
Datum odevzdání tištěné podoby:01.10.2007
Datum proběhlé obhajoby: 05.11.2007
Oponenti: Mgr. Jan Kotas
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práci rozdělte na dvě základní části: teoretickou a praktickou.
V teoretické části charakterizujte děti středního školního věku z hlediska psychologie (z důrazem na vývojovou psychologie a mravní vývoj); dále charakterizujte "vyprávění" jako literární útvar, jeho spychologickou dimenzi a možnosti jeho využití v pedagogickém působení zvláště se zaměřením na mravní výchovu.
V praktické části navrhněte scénář využití metody "vyprávění" při hodinách výuky náboženství.
Seznam odborné literatury
Arens, E., Wer kann die grossen Taten des Herrn erzählen? Die Erzählstruktur christlichen Glaubens in systematischer Perspektive. In: Zerfass, R. Erzählter Glaube - arzählende Kirche, Freiburg, Basel, Wien : Herder, 1988. ISBN 3-451-02116-1.
Štochl, M., Teorie literární komunikace, Praha : Akropolis, 2005. ISBN 80-86903-09-5.
Vágnerová, M., Vývojová psychologie, Praha : Portál, 2000. ISBN 0-7178-308-0.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK