Vyprávění jako metoda pro zprostředkování Desatera v hodinách náboženství dětí středního školního věku
Název práce v češtině: | Vyprávění jako metoda pro zprostředkování Desatera v hodinách náboženství dětí středního školního věku |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Narrating as a Method for Mediation of the Ten Commandments in the Middle School-age Religious Education |
Akademický rok vypsání: | 2006/2007 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pastorálních oborů a právních věd (do 2023) (26-KPAO) |
Vedoucí / školitel: | Dr. Vojtěch Eliáš |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 14.04.2007 |
Datum zadání: | 14.04.2007 |
Datum a čas obhajoby: | 05.11.2007 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 01.10.2007 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 01.10.2007 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.11.2007 |
Oponenti: | Mgr. Jan Kotas |
Zásady pro vypracování |
Práci rozdělte na dvě základní části: teoretickou a praktickou.
V teoretické části charakterizujte děti středního školního věku z hlediska psychologie (z důrazem na vývojovou psychologie a mravní vývoj); dále charakterizujte "vyprávění" jako literární útvar, jeho spychologickou dimenzi a možnosti jeho využití v pedagogickém působení zvláště se zaměřením na mravní výchovu. V praktické části navrhněte scénář využití metody "vyprávění" při hodinách výuky náboženství. |
Seznam odborné literatury |
Arens, E., Wer kann die grossen Taten des Herrn erzählen? Die Erzählstruktur christlichen Glaubens in systematischer Perspektive. In: Zerfass, R. Erzählter Glaube - arzählende Kirche, Freiburg, Basel, Wien : Herder, 1988. ISBN 3-451-02116-1.
Štochl, M., Teorie literární komunikace, Praha : Akropolis, 2005. ISBN 80-86903-09-5. Vágnerová, M., Vývojová psychologie, Praha : Portál, 2000. ISBN 0-7178-308-0. |