Neformální vzdělávání a informální učení ve vzájemně prospěšných neziskových organizacích - případová studie
Název práce v češtině: | Neformální vzdělávání a informální učení ve vzájemně prospěšných neziskových organizacích - případová studie |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Non-formal Education and Informal Learning in Mutually Beneficial Non-profit Organizations - A Case Study |
Klíčová slova: | neformální vzdělávání, informální učení, vzájemně prospěšné neziskové organizace, případová studie |
Klíčová slova anglicky: | non-formal education, informal learning, mutually beneficial non-profit organizations, case study |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Martin Kopecký, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 10.04.2014 |
Datum zadání: | 10.04.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 30.04.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 10.09.2014 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.07.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 10.09.2014 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Michal Šerák, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je provést identifikaci a kategorizaci podob neformálního vzdělávání a informálního učení ve vzájemně prospěšných neziskových organizacích. Za tímto účelem bude provedena případová studie ve městě Libčice nad Vltavou.
Práce se bude skládat ze dvou částí. V první části bude z teoretického pohledu analyzována problematika vzdělávání v kontextu neziskového sektoru. V souvislosti s druhou částí práce bude provedeno šetření prostřednictvím kvalitativně zaměřených rozhovorů s vedoucími vybraných vzájemně prospěšných neziskových organizací ve městě Libčice nad Vltavou. Cílem šetření je identifikovat a utřídit podoby neformálního vzdělávání a informálního učení v těchto organizacích. Následná analýza se pokusí rozkrýt některé podobnosti a zásadní rozdíly mezi organizacemi. Předběžná struktura práce: 1 Neziskový sektor 1.1 Historie neziskového sektoru 1.2 Specifika neziskového sektoru v České republice 1.3 Vzdělávání v neziskovém sektoru 2 Neformální vzdělávání a informální učení 2.1 Neformální vzdělávání z pohledu andragogiky a didaktiky 2.2 Podoby a metody neformálního vzdělávání 2.3 Informální učení z pohledu andragogiky a didaktiky 2.4 Podoby a metody informálního učení 3 Vzájemně prospěšné neziskové organizace v Libčicích nad Vltavou 3.1 Popis jednotlivých organizací 3.2 Metodika výzkumu a jeho výsledky 4 Analýza výsledků výzkumu 4.1 Identifikace a kategorizace neformálního vzdělávání v jednotlivých organizacích 4.2 Identifikace a kategorizace informálního učení v jednotlivých organizacích 4.3 Komparace výsledků jednotlivých organizací |
Seznam odborné literatury |
ANGELOVSKÁ, Olga, Rochdi GOULLI a Pavol FRIČ. Revitalizace a konsolidace neziskového sektoru v ČR po roce 1989.1. Vyd. Praha : Agnes o.s., 2009. ISBN 978-80-903696-7-2.
ANHEIER, Helmut K a Avner BEN-NER. The study of the nonprofit enterprise: theories and approaches. New York: Kluwer Academic, 2003. ISBN 0-306-47855-2. ANHEIER, Helmut K, Stefan TOEPLER a Regina LIST. International encyclopedia of civil society. New York: Springer, 2010. ISBN 978-0-387-93994-0. BENEŠ, Milan. Andragogika. 1. Vyd. Praha: Grada Publishing, a.s. 2008. ISBN 978-802-4725-802. BLAŽEK, Bohuslav a Jiřina OLMROVÁ. Víc než pomoc sobě: svépomocné skupiny v České republice. Praha: Občanské sdružení Porozumění, 1994. ČEPELKA, Oldřich. Průvodce neziskovým sektorem Evropské unie. 1. Vyd. Liberec: Omega, 2003. ISBN 8090237649. ENGLISH, Leona M. International encyclopedia of adult education. 1st pub. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2008. ISBN 978-0-230-20171-2. GOULLI, Rochdi a Pavol FRIČ. Neziskový sektor v ČR: výsledky mezinárodního srovnávacího projektu Johns Hopkins University. 1. Vyd. Praha: Eurolex Bohemia, 2001. ISBN 80-86432-04-1. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0219-6. HLADÍLEK, Miroslav. Kapitoly z obecné didaktiky a didaktiky vzdělávání dospělých. 2. Vyd., přeprac. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2009, 186 s. ISBN 978-80-86723-75-4. JARVIS, Peter a Arthur L WILSON. International dictionary of adult and continuing education. Rev. ed. London: Kogan Page, 2002. ISBN 0-7494-3736-7. MUŽÍK, Jaroslav. Řízení vzdělávacího procesu. Andragogická didaktika. 1.Vyd. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2011a.s. ISBN 978-80-7357-581-6. PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. 1. Vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3235-0. PRUSÁKOVÁ, Viera. Vzdelávanie dospelých v pôsobnosti miest a obcí: príručka pre komunálnych organizátorov ďalšieho vzdelávania. 1. Vyd. Bratislava: Stimul, 2001. ISBN 80-88982-46-4. PRUSÁKOVÁ, Viera. Analýza vzdelávacích potrieb dospelých: teoretické východiská. 1. Vyd. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 2010. ISBN 978-80-557-0086-1. RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC. Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. 1. Vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4779-2. STACHOVÁ, Jana. Občanská společnost v regionech České republiky. 1. Vyd. Praha: Sociologický ústav AVČR, 2008. ISBN 978-80-7330-142-2. SMITH, Mark. Handbook of research on adult learning and development. 1st pub. New York: Routledge, 2009. ISBN 978-0-8058-5819-8. |