M – technologie ve výuce a v řízení školy
Název práce v češtině: | M – technologie ve výuce a v řízení školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | M - technology in teaching and school management |
Klíčová slova: | mobilní technologie, e-learning, m-learning, operační systémy, příručka |
Klíčová slova anglicky: | mobile technology, e-learning, m-learning, operating systems, manual |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | Ing. Petr Svoboda, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 23.01.2013 |
Datum zadání: | 23.01.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 27.05.2014 10:15 |
Místo konání obhajoby: | katedra CŠM, M006 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 08.04.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 27.05.2014 |
Oponenti: | PhDr. Václav Trojan, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Závěrečná magisterská práce M – technologie ve výuce a v řízení školy podá ucelený přehled nových progresivních postupů, metod, forem a trendů při zavádění m-technologií do výuky a do řízení školy. Na základě výzkumného šetření bude vytvořena příručka pro efektivní využívání m – technologií na školách.
Práce bude vypracována na základě schváleného ideového a dále rozpracovaného prováděcího projektu popsanými metodami a za použití uvedené literatury. Student je povinen dodržet stanovený cíl a téma práce a realizovat výzkumný postup v souladu s cílem. V interpretaci získaných dat i při stanovení závěru musí postupovato bjektivně, formální stránka a citování literatury bude odpovídat pokynům v metodickém materiálu prozávěrečné práce vydaném CŠM PedF UK v Praze v roce 2011. Práce musís plňovat kritéria pro závěrečné bakalářské práce, autor práce tím dokládá dostatečnou kompetentnost pro další odbornou činnost. |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce se věnuje mobilním technologiím ve výuce a v řízení školy. V části
teoretické se zaobírá definicí fenoménu m-technologie, upřesňuje jakými formami je determinovaná, jaké přináší důsledky při aplikaci ve školství. Výzkumná část realizovaná na základních školách prostřednictvím kvalitativního výzkumu zkoumá stav využívání m-technologií na základních školách, míru osobního zainteresování ředitelů škol a ICT specialistů (respondentů). Dokumentuje příklad dobré praxe používání m-technologií při výuce ve videostudii. Součástí diplomové práce je příručka využívání m-technologií na školách. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This Master thesis deals with mobile technologies used for teaching and for
management of schools. The theoretical part attempts to define the phenomenon of m-technologies and specifies both its determinate forms and its effects when applied to education. The research portion carried out at primary schools by way of a qualitative survey examines the state of m-technologies used at elementary schools and the degree of engagement of the school headmasters and ICT specialists (respondents). It presents an example of a positive experience in the use of m-technologies at schools in the video study. The Master thesis includes a guide of the m-technologies used at schools. |