Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Interpretace reklam založená na využití metafor
Název práce v češtině: Interpretace reklam založená na využití metafor
Název v anglickém jazyce: Interpretation of advertising based on using metaphors
Klíčová slova: Metafora, Metonymie, Kognitivní lingvistika, Teorie pojmové integrace, Reklama, Zhuštěný popis
Klíčová slova anglicky: Metaphor, Metonymy, Cognitive Linguistics, Conceptual Blending, Advertising, Thick Description
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Program Elektronická kultura a semiotika (24-KEKS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Michal Ivan, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 01.04.2014
Datum zadání: 01.04.2014
Datum odevzdání elektronické podoby:22.06.2015
Datum proběhlé obhajoby: 24.09.2015
Předmět: Obhajoba diplomové práce (YMMM4A10)
Oponenti: Mgr. Bc. Tomáš Kladný
 
 
 
Předběžná náplň práce
Účelem této práce je analýza jazyka používaného v reklamách různých kultur za použití metafor. Styl, kterým jsou lokální a glokální reklamy v jednotlivých kulturách vytvářeny, zahrnuje různé aspekty jazykového využití vztahující se k příjemci reklamy. Práce se pokusí nabídnout teoretický antropologicko- analytický pohled na problematiku s odkazem na práce Cliforda Geertze či George Lakoffa. V další části práce budou tato zjištění empiricky aplikována na současné reklamy a mezinárodní marketing, který pracuje s významovými odlišnostmi v jednotlivých kulturních kontextech.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK