Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Semiotická analýza dance-popovej hudby v roku 2013
Název práce v jazyce práce (slovenština): Semiotická analýza dance-popovej hudby v roku 2013
Název práce v češtině: Semiotická analýza dance-popovej hudby v roku 2013
Název v anglickém jazyce: Semiotic analysis of dance-pop music in the year of 2013
Klíčová slova: dance-pop, semiotika hudby, hudobné patterny, hudobné komunikačné modely, muzéma, muzémové vlákno, intertextualita
Klíčová slova anglicky: dance-pop, semiotics of music, musical pattern, communication models in music, museme, strings of musemes, intertextuality
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: slovenština
Ústav: Program Elektronická kultura a semiotika (24-KEKS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Martin Švantner, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 01.04.2014
Datum zadání: 01.04.2014
Datum odevzdání elektronické podoby:04.01.2015
Datum proběhlé obhajoby: 12.02.2015
Předmět: Obhajoba diplomové práce (YMMM4A10)
Oponenti: Mgr. Martin Charvát, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Predkladaná diplomová práca ponúkne semiotickú analýzu dance-popových nahrávok vydaných v roku 2013. Pri analýze budeme vychádzať z fungovania komunikačných modelov (Roman Jakobson, Start Hall...) v hudbe. Definujeme vzťah producenta a poslucháča a žáner dance-popovej hudby budeme považovať za kód fungujúci medzi nimi. Analyzovať budeme dva aspekty, znaky: melodické patterny a texty jednotlivých nahrávok. Našou hypotézou je, že jednotlivé nahrávky budú mať sklon k štrukturálnej a tematickej podobnosti, takisto ako opakovaniu hudobných vzorov. Východzími textami budú práce od hudobných semiotikov Phillipa Tagga, Richarda Middletona a Leonarda Meyera.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK