Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Aktuální otázky regulace mezinárodní letecké přepravy
Název práce v češtině: Aktuální otázky regulace mezinárodní letecké přepravy
Název v anglickém jazyce: Topicas issues of the regulation of international air transport
Klíčová slova: Odpovědnost leteckého dopravce Mezinárodní letecká přeprava Evropská letecká přeprava
Klíčová slova anglicky: Air Carriers' Liability International Carriage by Air European Carriage by Air
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra obchodního práva (22-KOBCHP)
Vedoucí / školitel: prof. JUDr. Monika Pauknerová, CSc., DSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 24.03.2014
Datum zadání: 24.03.2014
Datum potvrzení stud. oddělením: 27.05.2014
Datum a čas obhajoby: 27.05.2014 14:00
Místo konání obhajoby: místnost č. 317
Datum odevzdání elektronické podoby:24.03.2014
Datum proběhlé obhajoby: 27.05.2014
Oponenti: JUDr. Petr Dobiáš, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Aktuální otázky regulace mezinárodní letecké přepravy
Tato práce se zabývá aktuálními otázkami právní úpravy mezinárodní letecké
přepravy se zaměřením na odpovědnost leteckého dopravce vůči cestujícím.
Po úvodní kapitole následuje kapitola druhá, která se zabývá leteckým právem a
specifiky tohoto právního odvětví. Ta blíže rozebírá jednotlivé metody úpravy právních
vztahů v civilním letectví a doporučuje nejvhodnější varianty úpravy.
Třetí kapitola shrnuje koncepci odpovědnosti v soukromém právu se zaměřením
na rekodifikaci českého soukromého práva v roce 2014. Poznatky, ke kterým autorka
dochází, jsou aplikovány na mezinárodní a regionální úpravu odpovědnosti leteckého
dopravce, které je věnována následující část práce.
Následující čtvrtá kapitola se věnuje úpravě odpovědnosti leteckého dopravce na
mezinárodní úrovni. Nejdříve shrnuje historický vývoj, který předcházel přijetí právních
předpisů týkajících se leteckého práva, a v následující části rozebírá dva nejdůležitější
mezinárodní dokumenty – Varšavskou úmluvu a Montrealskou úmluvu. V části, která
pojednává o Montrealské úmluvě, je věnována velká pozornost praktickým otázkám, a
to hlavně výkladu jednotlivých pojmů, se kterými Montrealská úmluva pracuje. Autorka
se snaží zachováním jednotné struktury u všech právních dokumentů, které jsou v práci
rozebírány, o snadnou přehlednost v případě použití této práce jako pomůcky při
uplatňování práv cestujících.
Kapitola pátá pojednává o odpovědnosti leteckého dopravce na regionální
úrovni. Na úvod je pojednáno o vývoji evropské úpravy leteckého práva a poté jsou
představena jednotlivá nařízení Evropské unie vztahující se k odpovědnosti leteckého
dopravce. Velká pozornost je zde věnována Nařízení č. 261/2004, které upravuje práva
cestujících při odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významném zpoždění letu, a
také výkladu soudních rozhodnutí, která významně toto Nařízení doplňují.
Evropská úprava v posledních letech doznala poměrně rozsáhlých změn, a to
hlavně díky judikatuře Soudního dvora Evropské unie. Na tento vývoj reaguje evropský
zákonodárce, přičemž připravované změny, včetně důvodů a možných důsledků jejich
přijetí, jsou rozebrány v poslední kapitole.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Topical issues of the regulation of international air transport
This thesis with current issues of legal regulation of international carriage by air,
with a focus on the air carrier´s liability.
After the introductory chapter follows the second chapter which delas with
aviation law and specifics of this legal branch. It further discusses the different methods
of legal relations in civil aviation and recommends the most appropriate options of
treatment.
The third chapter summarizes the concept of responsibility in private law with a
focus on recodification in Czech private law in 2014. The findings are applied to
international and regional regulation of air carrier´s liability, which is discussed in the
next part of the thesis .
The following fourth chapter deals with the liability of the air carrier on the
international level. Firstly summarizes the historical development that preceded the
adoption of legal rules in aviation law and in the next section discusses two important
international documents – the Warsaw Convention and the Montreal Convention . In the
section that deals with the Montreal Convention is focused on practical issues, mainly
the interpretation of various terms used by the Montreal Convention . The author tries to
hold uniform structure for all legal documents which are discussed in the thesis. It couldhelp if this thesis in the case the thesis is used as an aid in the application of passenger
rights.
Fifth chapter deals with the liability of the air carrier in regional level. Firstly is
discussed development of European legislation of air law and then they are presented to
the regulations of the European Union relating to the liability of the air carrier.
Attention is paid to the Regulation No. 261/2004, which governs the rights of
passengers for denied boarding and of cancellation or long delay of flight , and also the
interpretation of judgments that significantly complement this Regulation.
European regulation in recent years has undergone extensive changes, mainly
due to judical decisons of the Court of Justice of the European Union. On this
development responds the European legislator. Upcoming changes, including the
reasons and possible consequences of their adoption, are discussed in the last chapter.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK