Cílem práce je vytvořit ucelený dokument věnovaný právní úpravě regulace reklamy na humánní léčivé přípravky, obsažené v předpisech veřejného práva, zejména v zákoně o regulaci reklamy a zákoně o rozhlasovém a televizním vysílání. Práce nejprve představuje klíčové pojmy, které jsou používány v celém následujícím textu. Dále práce podrobně rozebírá jednotlivá zákonná ustanovení věnovaná reklamě obecně a poté konkrétně reklamě na humánní léčivé přípravky, přičemž se zvlášť zabývá reklamou zaměřenou na širokou veřejnost a reklamou zaměřenou na odborníky. V další části je rozebrána správněprávní odpovědnost, dozor, sankce a správní řízení na úseku regulace reklamy na léčivé přípravky. Závěrečná část je pak věnována rozboru některých bodů posledního návrhu novely zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, ve znění pozdějších předpisů, jenž byl předložen do legislativního procesu v roce 2012, a návrhům de lege ferenda.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of the submitted thesis is to make a compact document dedicated to legal regulation of advertising of medicinal products for human use, governed by public law regulations, especially by the Act on Advertising Regulation and the Act on Radio and Television Broadcasting. The thesis firstly introduces some key terms that are frequently used in the following text. The work consequently concerns particular provisions, primarily those governing advertising in general, and secondly those governing concretely advertising of medicinal products for human use, where the advertising focused on wide public and advertising focused on experts are analyzed separately. The next part concerns administrative responsibility, supervision, sanctions and administrative proceedings in the area of advertising of medicinal products. The final part then pursues some articles of the last proposal for amendment of the Act no. 40/1995 Coll., on Advertising Regulation, as amended, which was submitted to the legislative process in 2012, and de lege ferenda proposals.