Česká republika – stát nebo firma?
Název práce v češtině: | Česká republika – stát nebo firma? |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Czech Republic – state or business? |
Klíčová slova: | Podnikatelská strana, řízení státu, česká politika |
Klíčová slova anglicky: | Business firm party, state management, Czech policy |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra politologie (23-KP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Josef Mlejnek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 28.02.2014 |
Datum zadání: | 28.02.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 09.02.2016 00:00 |
Místo konání obhajoby: | IPS FSV UK, U kříže 8/661 158 00 Praha 5 – Jinonice |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.01.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.02.2016 |
Oponenti: | PhDr. Kamil Švec, Ph.D. |
Kontrola URKUND: |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se zaměří na současný trend podnikatelských stran v souvislosti s politickým vývojem v České republice v posledních letech. Základem pro analýzu konkrétních případů budou teoretická východiska teorie podnikatelských stran a Schumpeterova teorie demokracie.
1. Úvod 2. Teoretické zázemí a. Teorie podnikatelské strany b. Schumpeterova teorie demokracie 3. Podnikatelské strany v ČR a. Věci veřejné b. Politické hnutí ANO 4. Koncept státu podle Andreje Babiše 5. Závěr |
Seznam odborné literatury |
DĚDINA, J. a J. ODCHÁZEL. Management a moderní organizování firmy. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2149-1.
HLOUŠEK, Vít. Věci veřejné: politické podnikání strany typu firmy. In: Politologický časopis / Czech Journal of Political Science. Brno: Mezinárodní politologický ústav FSS MU, 2012, 322-340. 12, 4. ISSN 1211-3247. DOI:10.5817/PC2012-4-322. HOPKIN, Jonathan a Caterina PAOLUCCI. The business firm model of party organisation: Cases from Spain and Italy. In: European Journal of Political Research. Netherlands: Kluwer Academic Publishers, 1999, 307–339. 35, 3. ISSN 0304-4130. DOI: 10.1111/1475-6765.00451. Dostupné z: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/1475-6765.00451/abstract LEES‐MARSHMENT, Jennifer. The Marriage of Politics and Marketing. In: Political studies. Oxford: Blackwell Publishers Ltd, 2001, 692–713. 49, 4. ISSN 1467-9248. DOI: 10.1111/1467-9248.00337. Dostupné z: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/1467-9248.00337/abstract LEES-MARSHMENT, Jennifer. Political marketing: principles and applications. Oxon: Routledge, 2009. ISBN 0-203-87522-2. Dostupné z: http://books.google.cz/books?hl=cs&lr=&id=odV9AgAAQBAJ&oi=fnd&pg=PP1&ots=pRwKFLQyyw&sig=h_aiu27cZ39ccrjxw5F89WUmfKE&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false PANEBIANCO, Angelo. Political Parties: Organization and Power. Cambridge: Cambridge University Press, 1988. ISBN 9780521314015. SCHUMPETER, Joseph Alois. Kapitalismus, socialismus a demokracie. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2004. ISBN 8073250446. SYNEK, M. a kol. Manažerská ekonomika. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1992-4. |
Předběžná náplň práce |
Práce se bude zabývat problematikou podnikatelských stran, které se po roce 2000 etablovaly v prostředí české politiky. Prozkoumáno bude teoretické zázemí tohoto typu stran, ale důraz bude kladen také na vývoj podnikatelských stran v České republice v praxi. Předpokládaným cílem práce je zachycení vztahu mezi ekonomickými a politickými faktory, které se mohou střetávat v rámci fungování politické strany.
|
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The work will deal with business firm parties, which are established from 2000 within the Czech policy. I will explore the theoretical background of this type of parties, but the attention I will also focus on the evolution of the parties in the Czech Republic in practice. My aim is to capture the relations between economic and political factors that may encounter the functions of political parties.
|