Continuing Beginner Learners in Adult EFL Classes
Název práce v češtině: | Věční začátečníci v kurzech anglického jazyka pro dospělé |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Continuing Beginner Learners in Adult EFL Classes |
Klíčová slova: | výuka dospělých; angličtina jako cizí jazyk; věční začátečníci; faktory ovlivňující proces učení; učební styly; výukové styly; motivace k učení; překážky v učení; poruchy učení |
Klíčová slova anglicky: | adult education; English as a foreign language (EFL); continuing beginners; factors influencing the learning process; learning styles; teaching styles; learning motivation; blocks to learning; learning disabilities |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL) |
Vedoucí / školitel: | PaedDr. Marie Hofmannová |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 27.02.2014 |
Datum zadání: | 27.02.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 30.05.2014 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.04.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 30.05.2014 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Studium relevantní literatury
Zpracování teoretické části Výzkumná část Zpracování dat Analýza, dopracování DP |
Seznam odborné literatury |
Beneš, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2008. Print.
Castro, Obdulia and Veronica Peck. “Learning Styles and Foreign Language Learning Difficulties.” Foreign Language Annals. 31.3 (Fall 2005): 401 – 409. Web. ProQuest Central. 3 January 2014. Choděra, Radomír. Didaktika cizích jazyků : úvod do vědního oboru. 1. vydání. Praha: Academia, 2006. Print. Dörnyei, Zoltán. Motivational Strategies in the Language Classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. Print. Ehrman, M. E. and R. L. Oxford.. Adults Language Learning Strategies in an Intensive Foreign Language Program in The United States. Manoa: University of Hawaii Press, 1995. Gass, Susan M. and Garry Selinker. Second Language Acquisition: An Introductory Course. Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates, Inc., 2001. Print. Harmer, Jeremy. The Practice of English Language Teaching. 3rd impres. London: Longman, 1991. Print. Han, ZhaoHong. Fossilization in Adult Second Language Acquisition. Clevedon, Buffalo, Toronto, Sydney: Multilingual Matters, Ltd., 2004. Print Knowles, Malcom S. The Modern Practice of Adult Education. New York: Assocition Press, 1970. Print. Krashen, Stephen D. Principles and Practice in Second Language Acquisition. Hemel Hempstead: Prentice Hall International, 1987. Print. Matějček, Zdeněk. Dyslexie: specifické poruchy čtení. 2. upr. a rozš. vyd. Jinočany: H&H, 1993. Print. Rogers, Alan. Teaching Adults. Buckingham: Open University Press, 2002. Print. |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce se zabývá problematikou věčného začátečnictví v kurzech anglického jazyka pro dospělé. Protože se jedná o téma, které není doposud v odborné literatuře podrobně zpracováno, snaží se práce stanovit podstatu problému, uvést faktory, které mohou ovlivňovat jeho vznik a vývoj, a zjistit charakteristiky, jež jsou typické pro tuto skupinu studentů. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část sbírá poznatky o problému z dostupných výzkumů a literatury, tj. literatury pedagogické, andragogické a psychologické. Na jejich základě definuje faktory, které ovlivňují učení cizího jazyka. Část praktická vychází z dotazníkového šetření, pomocí něhož zjišťuje, nakolik vytyčené faktory ovlivňují skupinu věčných začátečníků. Cílem práce je charakterizovat specifika věčných začátečníků jakožto vydělitelné skupiny studentů a poskytnout podněty pro další výzkum v této oblasti. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The diploma thesis focuses on continuing beginner learners in adult EFL classes. As the subject has not yet been elaborately discussed in literature, the thesis attempts to determine the fundamentals of the issue, to describe the factors that may have an influence on its origin and development, and to disclose the characteristics typical of such a group of students. The thesis is subdivided into a theoretical and a practical part. The theoretical part compiles findings from available research and literature, namely methodological, andragogical and psychological literature. On these bases, it defines the factors that affect foreign language learning. The practical part uses a questionnaire survey to discover how the factors discussed influence continuing beginner learners. The aim of the thesis is to provide characteristics of continuing beginners as a specific group of learners and to instigate further research related to the subject. |