Aktuální problémy školního asistenta při výuce studenta se zrakovým postižením
Název práce v češtině: | Aktuální problémy školního asistenta při výuce studenta se zrakovým postižením |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Current problems of a school assistant to a visually impaired student |
Klíčová slova: | adolescence, asistent pedagoga, metodika asistenta pedagoga, nevidomý student, sekundární vzdělávání, osoba se zrakovým postižením, speciální pedagogika, školský zákon |
Klíčová slova anglicky: | adolescence, school assistant, methodics of a school assistant, secondary education, visually impaired, blind student, special education, school act |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra speciální pedagogiky (41-KSP) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 24.02.2014 |
Datum zadání: | 24.02.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2015 08:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.07.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2015 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Stručná charakteristika tématu:
Specifika vzdělávání dospívajících se zrakovým postižením Potíže v učení a v osvojování si učiva Metody: analýza odborné literatury, kompilace a komparace dat, shromáždění dostupných článků k této problematice Kvantitativně-kvalitativní metody výzkumu Teoretická část práce: osobitost adolescenta se zrakovým postižením, specifika osvojování si učiva studentů se zrakovým postižením Kompetence asistenta ve vztahu k učiteli a k žákovi se zrakovým postižením Legislativa, možnosti práce asistenta studenta se zrakovým postižením, Praktická část: stanovení hypotéz a cíle praxe asistenta pedagoga na gymnáziu získání dat závěry a interpretace dat |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Brief characteristics of the subject:
Specifics of the education of visually impaired adolescents problems in learning and gaining knoledge Methods: analysis of the specialized literature, compilation and comparation of the data, collection of available texts concerning the problematice quantitative and qualitative methods of research Theoretical part of the thesis: personality of a visually impaired adolescent, specifics of learning of visually impaired students Legislation, options of a school assistant of a visually impaired student Competence of a school assistant in helping the teacher and the student Pracatical part: determination of the hypothesis and aim of the thesis Experience of the assistant Data gaining Conclusion and interpretation of the data |