Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Aktuální problémy školního asistenta při výuce studenta se zrakovým postižením
Název práce v češtině: Aktuální problémy školního asistenta při výuce studenta se zrakovým postižením
Název v anglickém jazyce: Current problems of a school assistant to a visually impaired student
Klíčová slova: adolescence, asistent pedagoga, metodika asistenta pedagoga, nevidomý student, sekundární vzdělávání, osoba se zrakovým postižením, speciální pedagogika, školský zákon
Klíčová slova anglicky: adolescence, school assistant, methodics of a school assistant, secondary education, visually impaired, blind student, special education, school act
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 24.02.2014
Datum zadání: 24.02.2014
Datum a čas obhajoby: 09.09.2015 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:28.07.2015
Datum proběhlé obhajoby: 09.09.2015
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Stručná charakteristika tématu:
Specifika vzdělávání dospívajících se zrakovým postižením
Potíže v učení a v osvojování si učiva
Metody: analýza odborné literatury, kompilace a komparace dat, shromáždění dostupných článků k této problematice
Kvantitativně-kvalitativní metody výzkumu
Teoretická část práce: osobitost adolescenta se zrakovým postižením, specifika osvojování si učiva studentů se zrakovým postižením
Kompetence asistenta ve vztahu k učiteli a k žákovi se zrakovým postižením
Legislativa, možnosti práce asistenta studenta se zrakovým postižením,
Praktická část: stanovení hypotéz a cíle
praxe asistenta pedagoga na gymnáziu
získání dat
závěry a interpretace dat
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Brief characteristics of the subject:
Specifics of the education of visually impaired adolescents
problems in learning and gaining knoledge
Methods: analysis of the specialized literature, compilation and comparation of the data, collection of available texts concerning the problematice
quantitative and qualitative methods of research
Theoretical part of the thesis: personality of a visually impaired adolescent, specifics of learning of visually impaired students
Legislation, options of a school assistant of a visually impaired student
Competence of a school assistant in helping the teacher and the student
Pracatical part: determination of the hypothesis and aim of the thesis
Experience of the assistant
Data gaining
Conclusion and interpretation of the data
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK