Analýza dostupnosti ICT na VOŠ
Název práce v češtině: | Analýza dostupnosti ICT na VOŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Analysis of ICT accessibility at tertiary professional schools |
Klíčová slova: | Informační a komunikační technologie, vyšší odborné školy, internet, intranet, webové stránky škol, sociální sítě, E-learning, české školství |
Klíčová slova anglicky: | Information communication technology, tertiary professional schools, Internet, intranet, school websites, social networks, e-learning, czech education |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | Ing. Petr Svoboda, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 21.02.2014 |
Datum zadání: | 21.02.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 13.01.2015 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 01.12.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.01.2015 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM) |
Oponenti: | PhDr. Václav Trojan, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Závěrečná bakalářská práce Analýza dostupnosti ICT na VOŠ bude zaměřena na analýzu dostupnosti ICT ve výuce a v řízení pedagogického procesu na vyšších odborných školách. Výzkumem bude ověřena dostupnost ICT na VOŠ.
Práce bude vypracována na základě schváleného ideového a dále rozpracovaného prováděcího projektu popsanými metodami a za použití uvedené literatury. Studentka je povinna dodržet stanovený cíl a téma práce a realizovat výzkumný postup v souladu s cílem. V interpretaci získaných dat i při stanovení závěru musí postupovat objektivně, formální stránka a citování literatury bude odpovídat pokynům v metodickém materiálu pro závěrečné práce vydaném CŠM PedF UK v Praze v roce 2013. Práce musí splňovat kritéria pro závěrečné bakalářské práce, autor práce tím dokládá dostatečnou kompetentnost pro další odbornou činnost. |
Předběžná náplň práce |
Závěrečná bakalářská práce se zabývá dostupností informačních a komunikačních technologií ve vzdělávacím procesu na vyšších odborných školách s cílem analyzovat přístup vyšších odborných škol k moderním technologickým prostředkům a službám. V teoretické části předkládá poznatky o technologiích, jejichž dostupnost a efektivní využívání může podpořit výuku a školám pomoci při řízení pedagogického procesu. Praktická část sleduje prostřednictvím dotazníkového šetření mezi školami a studenty dostupnost konkrétních technologií. Součástí je také průzkum aplikací a služeb, které vyšší odborné školy nabízejí prostřednictvím webového prostoru. Na základě analýzy dostupnosti bakalářská práce přináší doporučení a návrhy využití ICT pro podporu vzdělávání a řízení pedagogického procesu. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The final bachelor’s thesis studies the accessibility of information and communication technologies (ICT) in the educational process at tertiary professional schools (ISCED 5B) in order to analyze their approach to modern technological resources and services. The theoretical part presents findings on how technology, accessibility and effective use of ICT can support teaching and help schools in the management of the educational process. The practical part presents a questionnaire survey of the accessibility of specific technologies. Questionnaire survey was carried out among school directors and students. Other part of survey deals with applications and services that tertiary professional schools offer on their web pages. Based on the analysis of the accessibility this bachelor’s thesis makes recommendations and suggestions for the support of ICT use in the learning and teaching process management. |