Projev specifických poruch učení žáků při odborném výcviku
Název práce v češtině: | Projev specifických poruch učení žáků při odborném výcviku |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Symptoms of specific disorders of student´s learning in specialist training |
Klíčová slova: | žák se speciálními vzdělávacími potřebami, integrace, sociální pozice |
Klíčová slova anglicky: | student with the special educational needs, integrace, social position |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Marie Linková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 20.02.2014 |
Datum zadání: | 03.12.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 21.01.2015 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.12.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.01.2015 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Cílem bakalářská práce je ukázat integraci žákyně se specifickými vzdělávacími potřebami do sociální skupiny – třídního kolektivu a zjistit (pedagogickou diagnostikou), jak je skupinou přijata. Dále pak navrhnout individuální vzdělávací program pro tuto žákyni, aby co nejlépe ukončila studium výučním listem.
V teoretické části popíšu vznik sociálních skupin, rysy třídního kolektivu a jeho vzájemného vlivu na jedince, možnosti pedagogické diagnostiky a některé vývojové poruchy učení – konkrétně ty s předponou DYS- a mentální retardace, které se úzce týkají i mého výzkumného šetření. V praktické části je zpracovaný sociometricko-ratingový dotazník SO-RA-D a sociometrie třídního kolektivu. Kazuistika žákyně s poruchou učení a její následný návrh individuálního vzdělávacího plánu. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim of this final work is to show the integration of the pupil with special educational needs in social groups - an class team and determine (pedagogical diagnostics), as adopted by the group. Then design an individual educational program for the pupil to make the best she graduated indenture.
In the theoretical part I will describe the creation of social groups, features of the class group and its reciprocal effect on individuals, the possibilities of pedagogical diagnostics and some learning disabilities - particularly those with the prefix dysfunction and mental retardation, which is also closely related to my research. In the practical part is processed the Sociometric-rating questionnaire SO-RA-D and sociometry class group. Case report of schoolgirl with learning disabilities and its subsequent draft of an individual education plan. |