Úloha ředitele školy při vzniku zahrady v přírodním stylu jako inovace v mateřské škole
Název práce v češtině: | Úloha ředitele školy při vzniku zahrady v přírodním stylu jako inovace v mateřské škole |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Role of the Headmaster in the development of gardens in a natural style as innovations in kindergarten |
Klíčová slova: | inovace – zavádění inovačního procesu – fáze inovace – kompetence ředitelů škol |
Klíčová slova anglicky: | innovation – innovation process implementation – phases of innovation – school headmasters competencies |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Jindřich Kitzberger |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 14.02.2014 |
Datum zadání: | 14.02.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2014 11:30 |
Místo konání obhajoby: | katedra CŠM, M006 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 20.06.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2014 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM) |
Oponenti: | PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Cíl práce: Zmapování manažerských kompetencí klíčových pro zavádění pedagogických inovací z oblasti environmentální výchovy ve škole. Práce se bude zabývat řízením změny, a to v jedné konkrétní oblasti – realizaci přírodní zahrady. Výzkumná část se zaměří na tyto otázky: Jak často iniciuje změnu ředitel školy? Jaké role zastává ředitel při řízení změny? Umí ředitel školy podchytit správný impuls? Jak souvisí počáteční impuls s analýzou situace a dalším rozhodováním ? Jak ovlivní nejistota ředitele v rozhodování samotnou realizaci? Urychlí delegování realizaci projektu? Jak ředitel zajistí hodnocení a reflexi dané změna? Základní výzkumnou metodou bude rozhovor. Půjde o kvalitativní výzkum. Práce bude vypracována v souladu se schváleným ideovým a prováděcím projektem podle metodického materiálu vydaného CŠM PedF UK v Praze a bude splňovat kritéria pro závěrečné bakalářské práce. |
Předběžná náplň práce |
ZADÁNÍ BAKALÁŘSKÉ PRÁCE:
Název práce: Úloha ředitele školy při vzniku zahrady v přírodním stylu jako inovace v mateřské škole Cíl práce: Zmapování manažerských kompetencí klíčových pro zavádění pedagogických inovací z oblasti environmentální výchovy ve škole. Práce se bude zabývat řízením změny, a to v jedné konkrétní oblasti – realizaci přírodní zahrady. Výzkumná část se zaměří na tyto otázky: Jak často iniciuje změnu ředitel školy? Jaké role zastává ředitel při řízení změny? Umí ředitel školy podchytit správný impuls? Jak souvisí počáteční impuls s analýzou situace a dalším rozhodováním? Jak ovlivní nejistota ředitele v rozhodování samotnou realizaci? Urychlí delegování realizaci projektu? Jak ředitel zajistí hodnocení a reflexi dané změna? Základní výzkumnou metodou bude rozhovor. Půjde o kvalitativní výzkum. Práce bude vypracována v souladu se schváleným ideovým a prováděcím projektem podle metodického materiálu vydaného CŠM PedF UK v Praze a bude splňovat kritéria pro závěrečné bakalářské práce. |