Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Porovnání znalostí žáků 6. a 9. třídy vybrané základní školy na téma Tělesné tresty ve výchově dětí
Název práce v češtině: Porovnání znalostí žáků 6. a 9. třídy vybrané základní školy na téma Tělesné tresty ve výchově dětí
Název v anglickém jazyce: Comparison of knowledge of pupils in 6th and 9th class selected primary school on theme Corporal punishment in raising children
Klíčová slova: tělesný trest, tělesné týrání, výchova, následky trestů a týrání, organizace na ochranu práv dítěte
Klíčová slova anglicky: corporal punishment, physical abuse, upbringing, consequences of punishments and abuse, organization for protection of rights of the child
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 14.02.2014
Datum zadání: 04.07.2014
Datum a čas obhajoby: 08.09.2016 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R217, 217, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:15.07.2016
Datum proběhlé obhajoby: 08.09.2016
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Jiří Kučírek, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Zdůvodnění výběru tématu
Téma "Porovnání znalostí žáků 6. a 9. třídy vybrané základní školy na téma Tělesné tresty ve výchově dětí" si autorka vybrala vzhledem k jejímu budoucímu povolání v učitelství. Zajímá se o vědomosti žáků, zda znají svá práva, jejich postoje k trestům.

Formulace problému, který bude v práci řešen:
V práci se řeší informovanost žáků 6. a 9. třídy o tělesných trestech a k nim souvisejících věcí. Zda je daná informovanost dostatečná a jak ji lze prohloubit.

Cíl práce:
Cílem práce je zjistit znalosti žáků 6. a 9. třídy vybrané ZŠ na téma tělesné tresty, udělat jejich rozbor a navrhnout řešení případných problémů.

Charakteristika metod:
Teoretická část je ze sběru informací v odborných publikacích. Ve výzkumné části byla použita metoda dotazníkohvého šetření.

Struktura práce:
V teoretické části se čtenář dozví o rozdílech mezi dřívějšími tresty a nynějšími. Teoretická část je zaměřena na popsání tělesného trestu a týrání, jejich následků a právní ochrany dětí. Praktická část vyhodnocuje znalosti žáků 6. a 9. třídy vybrané ZŠ o tělesných trestech.
Seznam odborné literatury
DUNOVSKÝ, Jiří a kol. 1995. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Vyd. 1. Praha: Grada. 245 s. ISBN 80-7169-192-5.

LOVASOVÁ, Lenka a SCHMIDOVÁ, Kateřina. 2006. Tělesné tresty. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí. 24 s. ISBN 80-86991-75-X.

MERTIN, Václav. 2013. Výchova bez trestů. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer. 124 s. ISBN 978-80-7478-028-8.

VLÁDA ČESKÉ REPUBLIKY. 2008. Úmluva o právech dítěte. [online]. [cit. 2016-07-07]. Dostupné z: http://www.vlada.cz/cz/ppov/rlp/dokumenty/zpravy-plneni-mezin-umluv/umluva-o-pravech-ditete-42656.

VANÍČKOVÁ, Eva. 2004. Tělesné tresty dětí, definice – popis – následky. 1. vyd. Praha: Grada. 116 s. ISBN 80-247-0814-0.

VOTAVOVÁ, Jana a kol. 2008, Mami, tati, znáš má práva? Malá publikace o Úmluvě o právech dítěte. 1. vyd. Praha: Česká rada dětí a mládeže. 47 s. ISBN 978-80-254-5794-8.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se skládá ze dvou částí: teoretické a empirické. V teoretické části je čtenář seznámen s definicemi a znaky tělesného trestu a tělesného týrání. Dále je zde zahrnuta historie trestu, druhy trestů, tělesné týrání a jejich působení na rozvoj dítěte a případné celoživotní následky. Ve srovnání s tím je uvedena výchova dítěte v rodině bez tělesných trestů a tělesného týrání. V práci se uvádí též práva dítěte a jejich vývoj, názvy organizací, které tato práva zabezpečují a zabývají se jimi. Empirická část se naproti tomu věnuje zkoumání rozdílných vědomostí žáků6. a 9. tříd vybrané základní školy. Zjišťuje, do jaké míry pohlaví a věk ovlivňuje získané vědomosti žáků. Empirická část má za cíl zjistit znalosti žáků o tělesných trestech používaných při jejich výchově v rodině a jsou-li seznámeni s jejich právy a jak se mohou pomocí nich bránit. Na základě dotazníkového výzkumu analyzuje výsledky, které budou použity jako zpětná vazba učitelům, jejichž třídy se tohoto výzkumu zúčastnily. Autor bakalářské práce nabídne své poznatky učitelům do výuky.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The Bachelor theses consists of two parts: theoretical and empirical. In the theoretical part the reader is familiarized with the definitions and characteristics of corporal punishment and physical abuse. Furthermore there is included the history of punishment, types of punishment, physical abuse and their effect on child development and the possible lifelong consequences. In comparison with that listed raising a child in the family without corporal punishment and physical abuse. The theses also provides rights of children and their evolution, names of organizations that safeguard these rights and deal with them. The empirical part, by contrast, focuses on research of different knowledge pupils in 6th and 9th class of selected primary school. It ascertains the extent to which gender and age affects obtained knowledge of pupils. The empirical part aims to determine knowledge of pupils about corporal punishments used in their upbringing in the family and if they are familiared with their rights and how they can use them to defend themselves. Based on a questionnaire research that analyzes the results of which will be used as feedback to teachers whose classes participated in this research. The author of the Bachelor theses offers his insights into teaching teachers.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK