Diplomová práce se bude zabývat rolí a funkcemi televize VTV4 pro vietnamské imigranty žijící v České republice. VTV4 je státní televize, jež vysílá celosvětově pro vietnamské občany, kteří pobývají v zahraničí. Vznikla v roce 2000 s cílem „přinášet vietnamské hodnoty po celém světě“. Má především sloužit potřebám krajanů v cizině. Při rychlém nahlédnutí do programu a vysílacího schématu VTV4 můžeme říci, že v něm nalezneme domácí témata, jak původní publicistiku, tak i seriálovou tvorbu a žádné výhradně zahraniční pořady. Odhaduje se, že počet potenciálních diváků je kolem 4 milionů. V akademické sféře jsme se dosud mohli setkat s pracemi, které se zabývaly vietnamskými médii vznikajícími v České republice, potažmo identitou vietnamských novinářů, kteří psali do těchto médií. Zatím žádná z prací se nezabývala médiem, jež vzniklo za jiných podmínek a v jiném prostředí než jeho publikum. Co toto médium spojuje s jeho recipienty je především kultura. Jaký je vztah VTV4, jeho publika a kultury?
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This diploma thesis will focus on the role and functions of television channel VTV4 for Vietnamese immigrants living in the Czech Republic. VTV4 is a state television, which broadcasts worldwide for Vietnamese citizens who stay abroad. It was founded in 2000 with the aim of "bringing the Vietnamese values around the world." It primarily serves the needs of expatriates abroad. When looking into the program and broadcasting scheme of VTV4 we can say that we can find domestic issues in programs as well as domestic TV series production and no foreign programs. It is estimated that the amount of potential viewers is about 4 million. In academic sphere, we have been able to meet the works that dealt with the Vietnamese media created in the Czech Republic, hence the identity of Vietnamese journalists who have worked for these media. None of the work have focused on the media, which was created under different conditions and in different environment than its audience so far. What connects VTV4 with the recipients is culture especially. What is the relationship of VTV4, its audience and culture?