Komunikační bariéry v referenčních službách knihovny
Název práce v češtině: | Komunikační bariéry v referenčních službách knihovny |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Communication barriers in library reference services |
Klíčová slova: | knihovny, referenční služby, sociální komunikace,komunikační bariéry |
Klíčová slova anglicky: | libraries, reference services, social comunication, barriers of communication |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Radka Římanová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 22.03.2014 |
Datum zadání: | 24.03.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 09.07.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 06.02.2017 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.12.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.02.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Adéla Jarolímková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se bude zabývat komunikačními bariérami v referenčních službách knihoven. V první části práce se zaměřím na vysvětlení základních termínů a nastínění problémů a otázek, které se k tomuto tématu vážou. Ústřední část práce bude částí praktickou, ve které zhodnotím a rozeberu výsledky výzkumu. Výzkum práce bude tvořen řízeným rozhovorem s předem vybranými pracovníky knihoven, případně formou dotazníku. V závěru práce shrnu celou problematiku a zhodnotím výsledky dosažené výzkumem a budou navržena opatření eleminující komunikační baríéry. Osnova: 1. Úvod: 2.Typologie komunikačních aktů v referenčních službách knihoven 3. Komunikační bariéry obecně 4. Případová studie referenčních služeb vybrané knihovny 5. Komunikační audit referenčních služeb v dané instituci 6. Návrh eliminace komunikačních bariér 7. Závěr Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
VYBÍRAL, Zbyněk. Psychologie komunikace. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009, 319 s. ISBN 9788073673871. KOONTZ, Christie, ed., GUBBIN, Barbara, ed. a RESSLER, Miroslav, ed. Služby veřejných knihoven: směrnice IFLA [online]. 2. zcela přeprac. vyd., v tomto překl. 1. vyd. Praha: Národní knihovna České republiky, 2012 [cit. 2014-04-25]. ISBN 978-80-7050-620-2. Dostupné z:http://knihovnam.nkp.cz/docs/IFLA/Smernice_IFLA_DEF_2012.pdf. ROSS, Catherine Sheldrick, Kirsti NILSEN a Marie L RADFORD. Conducting the reference interview: a how-to-do-it manual for librarians. 2nd ed. New York: Neal-Schuman Publishers Inc., c2009, xiv, 290 s. ISBN 9781555706555. |