Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Porovnání manažerských kompetencí ředitele školy a manažera v komerční sféře
Název práce v češtině: Porovnání manažerských kompetencí ředitele školy a manažera v komerční sféře
Název v anglickém jazyce: Comparison of managerial competencies headmaster and manager in the commercial sector
Klíčová slova: Manažerské kompetence, ředitel školy, manažer středního managementu, základní škola, komerční sféra, vedení lidí, další vzdělávání, shadowing, porovnání, celoživotní učení
Klíčová slova anglicky: Managerial competencies, headmaster, middle management, executives, shadowing, elementary school, commercial sector, leadership, comparison, lifelong learning    
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jiří Trunda, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 12.02.2014
Datum zadání: 12.02.2014
Datum a čas obhajoby: 30.05.2014 10:15
Místo konání obhajoby: katedra CŠM, M006
Datum odevzdání elektronické podoby:17.04.2014
Datum proběhlé obhajoby: 30.05.2014
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM)
Oponenti: PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Závěrečná bakalářská práce Porovnání manažerských kompetencí ředitele školy a manažera v komerční sféře bude zaměřena na výzkum rozdílů v manažerských kompetencích u ředitelů základních škol a manažerů středního managementu komerční sféry v oblasti vedení lidí. Práce bude vypracována na základě schváleného ideového a dále rozpracovaného prováděcího projektu popsanými metodami a za použití uvedené literatury. Studentka je povinna dodržet stanovený cíl a téma práce a realizovat výzkumný postup v souladu s cílem. V interpretaci získaných dat i při stanovení závěru musí postupovat objektivně, formální stránka a citování literatury bude odpovídat pokynům v metodickém materiálu pro závěrečné práce vydaném CŠM PedF UK v Praze v roce 2013. Práce musí splňovat kritéria pro závěrečné bakalářské práce, autorka práce tím dokládá dostatečnou kompetentnost pro další odbornou činnost.
Předběžná náplň práce
Závěrečná práce se zabývá porovnáním manažerských kompetencí ředitele základní školy a manažera středního managementu komerční sféry v oblasti vedení lidí. Daná problematika vychází ze zkušeností, znalostí a dovedností, které využívají současní ředitelé základních škol a manažeři středního managementu v rámci svých manažerských kompetencí.
Cílem práce a zvoleného kvalitativního výzkumu pomocí metody „shadowing“, která vychází z celodenního pozorovatelného chování, je porovnat konkrétní manažerské kompetence mezi ředitelem základní školy a manažerem středního managementu komerční sféry v oblasti vedení lidí. Porovnáním konkrétních manažerských kompetencí bude možné porovnat úroveň, účel a důležitost konkrétních manažerských kompetencí pro ředitele základní školy a manažera středního managementu komerční sféry.
Během výzkumu bylo použito i interview, které následovalo po některých pozorovaných situacích konkrétního chování ředitele základní školy a manažera středního managementu komerční sféry v oblasti vedení lidí. Konkrétní manažerské kompetence byly definovány na základě kombinace kompetenčních modelů, které jsou zmíněny a popsány v teoretické části této práce. Přínos výzkumu by mohl být v oblasti dalšího vzdělávání a v užší specifikaci manažerských kompetencí využitelných pro konkrétní pracovní pozici ředitele základní školy a manažera středního managementu komerční sféry a v dalších možnostech celoživotního vzdělávání nejen v rámci manažerských kompetencí, ale i v oblasti vedení lidí.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Final thesis presents a comparison of managerial competencies of headmaster of elementary school with middle management manager in the commercial sector in the area of leadership. The issue is based on experience, knowledge and skills of the current headmaster of the primary schools and middle management managers within their managerial competencies.
The aim of the work and chosen qualitative research using of methodology „shadowing", which comes from all day observable behavior, is to compare specific managerial skills among primary school headmaster and manager of middle management in the commercial sector in area of leadership. By comparison of the specific managerial competencies we will be able to compare the level, purpose and importance of the specific managerial competencies to the primary school headmaster and manager of middle management of the commercial sector. During the research has been used an interview, which has been followed after several observed situations of concrete behavior of the headmaster of the elementary school and middle management manager in the commercial sector. Concrete managerial competencies have been defined based on combination of competence models, which has been mentioned and described in theoretical part of this thesis.
Contribution of the research could be in area of next education and narrower specification of managerial competencies usable for concrete job position of the headmaster of elementary school and middle management manager of the commercial sector and other opportunities of lifelong learning not only in the frame of managerial competencies but also in the area of leadership.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK