Možnosti rozvoje pohybových aktivit dítěte předškolního věku
Název práce v češtině: | Možnosti rozvoje pohybových aktivit dítěte předškolního věku |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The Ways of Physical Activities Improvement at Pre-school Age |
Klíčová slova: | pohybové aktivity|zdravý životní styl|předškolní věk|zdraví|zdatnost |
Klíčová slova anglicky: | physical activities|healthy lifestyle|preshool-age|health|fitness |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 11.02.2014 |
Datum zadání: | 11.02.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 13.07.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 13.09.2017 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.07.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.09.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Martina Švandová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se věnuje pohybové aktivitě dětí předškolního věku a možnostmi vhodných a dostupných pohybových aktivit. Teoretická část se zabývá uvedením do problematiky. Úvodní kapitola popisuje předškolní věk a jeho specifika. Druhá kapitola se věnuje pohybové aktivitě. Je zde kladen důraz na vliv pohybu na zdraví člověka v dalších vývojových etapách. Třetí kapitola zpracovává možnosti pohybu dětí předškolního věku s rodiči a pedagogy. Čtvrtá kapitola popisuje udržování zdraví a zdatnosti, jako důležité složky pro efektivní fungování organismu. Pátá kapitola se zabývá vlivem informačních a komunikačních technologií na pohybovou aktivitu předškolního dítěte s důrazem na otázku herních konzolí. V empirické části je popsán kvantitativní výzkum, který mapuje současný stav pohybové aktivity u předškolních dětí. |
Seznam odborné literatury |
MATĚJČEK, Zdeněk. Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte: normy vývoje a vývojové milníky z pohledu psychologa : základní duševní potřeby dítěte : dítě a lidský svět. Praha: Grada, 2005. ISBN 978-802-4708-706. CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1369-4. DVOŘÁKOVÁ, Hana. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte: [tělesná výchova ve vzdělávacím programu mateřské školy]. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-819-7. HENDL, Jan a Lubomír DOBRÝ. Zdravotní benefity pohybových aktivit: monitorování, intervence, evaluace. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-2000-8. MERTIN, Václav a Ilona GILLERNOVÁ, ed. Psychologie pro učitelky mateřské školy. Třetí vydání. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0977-5. PASTUCHA, Dalibor. Pohyb v terapii a prevenci dětské obezity. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-802-4740-652. VOLFOVÁ, Hana a Ilona KOLOVSKÁ. Předškoláci v pohybu. Praha: Grada, 2008. Děti a sport. ISBN 978-80-247-2317-4. VOŠAHLÍKOVÁ, Tereza, Jan KRAJHANZL a Helena VOSTRADOVSKÁ. Kořeny předškolní výchovy: podmínky zdravého vývoje dětí v rodině, školce a přírodě : závěrečný výzkumný report za rok 2011. Praha: Asociace lesních MŠ, 2012. ISBN 80-260-3190-3. |