Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Možnosti rozvoje pohybových aktivit dítěte předškolního věku
Název práce v češtině: Možnosti rozvoje pohybových aktivit dítěte předškolního věku
Název v anglickém jazyce: The Ways of Physical Activities Improvement at Pre-school Age
Klíčová slova: pohybové aktivity|zdravý životní styl|předškolní věk|zdraví|zdatnost
Klíčová slova anglicky: physical activities|healthy lifestyle|preshool-age|health|fitness
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 11.02.2014
Datum zadání: 11.02.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 13.07.2017
Datum a čas obhajoby: 13.09.2017 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:13.07.2017
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Martina Švandová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se věnuje pohybové aktivitě dětí předškolního věku a možnostmi vhodných a dostupných pohybových aktivit. Teoretická část se zabývá uvedením do problematiky. Úvodní kapitola popisuje předškolní věk a jeho specifika. Druhá kapitola se věnuje pohybové aktivitě. Je zde kladen důraz na vliv pohybu na zdraví člověka v dalších vývojových etapách. Třetí kapitola zpracovává možnosti pohybu dětí předškolního věku s rodiči a pedagogy. Čtvrtá kapitola popisuje udržování zdraví a zdatnosti, jako důležité složky pro efektivní fungování organismu. Pátá kapitola se zabývá vlivem informačních a komunikačních technologií na pohybovou aktivitu předškolního dítěte s důrazem na otázku herních konzolí. V empirické části je popsán kvantitativní výzkum, který mapuje současný stav pohybové aktivity u předškolních dětí.
Seznam odborné literatury
MATĚJČEK, Zdeněk. Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte: normy vývoje a vývojové milníky z pohledu psychologa : základní duševní potřeby dítěte : dítě a lidský svět. Praha: Grada, 2005. ISBN 978-802-4708-706.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1369-4.
DVOŘÁKOVÁ, Hana. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte: [tělesná výchova ve vzdělávacím programu mateřské školy]. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-819-7.
HENDL, Jan a Lubomír DOBRÝ. Zdravotní benefity pohybových aktivit: monitorování, intervence, evaluace. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-2000-8.
MERTIN, Václav a Ilona GILLERNOVÁ, ed. Psychologie pro učitelky mateřské školy. Třetí vydání. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0977-5.
PASTUCHA, Dalibor. Pohyb v terapii a prevenci dětské obezity. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-802-4740-652.
VOLFOVÁ, Hana a Ilona KOLOVSKÁ. Předškoláci v pohybu. Praha: Grada, 2008. Děti a sport. ISBN 978-80-247-2317-4.
VOŠAHLÍKOVÁ, Tereza, Jan KRAJHANZL a Helena VOSTRADOVSKÁ. Kořeny předškolní výchovy: podmínky zdravého vývoje dětí v rodině, školce a přírodě : závěrečný výzkumný report za rok 2011. Praha: Asociace lesních MŠ, 2012. ISBN 80-260-3190-3.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK