Podpis dětí v předškolním věku
Název práce v češtině: | Podpis dětí v předškolním věku |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Signature of Preschool Age Children |
Klíčová slova: | Podpis dítěte, písmena, preference písmen, hláskování, grafomotorika, předškolní věk |
Klíčová slova anglicky: | child's signature, letters, preference of letters, spelling, graphomotorics, preschool age |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Ida Viktorová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 05.02.2014 |
Datum zadání: | 05.02.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 10.09.2015 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.07.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 10.09.2015 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Pavla Presslerová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se bude zabývat zjišťováním významu a upřednostňováním písmen obsažených v podpisu dětí v předškolním věku. Kvalitativní výzkum bude založen na metodách dotazníku a rozhovoru a analýzy produktů dětí v MŠ, případně na počátku 1.třídy. |
Seznam odborné literatury |
KVÍTKOVÁ, N. et al. Vlastní jméno jako prostředek sociální symboliky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2004.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. NUTTIN, J. M. Narcissism beyond Gestalt and awareness: The name-letter effect. European Journal of Social Psychology, 15, 353-361. BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ V. Rozvoj grafomotoriky: Jak rozvíjet kreslení a psaní. Brno: Computer Press, 2006. |