Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 392)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Individualizovaná výuka českého jazyka podle metody MGML
Název práce v češtině: Individualizovaná výuka českého jazyka podle metody MGML
Název v anglickém jazyce: Individualized Czech language teaching methods by MGML
Klíčová slova: metoda MultiGradeMultiLevel, individualizace, diferenciace, program Začít spolu, scaffolding, milestone, RIVER
Klíčová slova anglicky: MultiGradeMultiLevel-Methodology, individualization, differentiation, Step by Step programme, scaffolding, milestone, RIVER
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 31.01.2014
Datum zadání: 31.01.2014
Datum a čas obhajoby: 20.05.2015 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:13.03.2015
Datum proběhlé obhajoby: 20.05.2015
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování

Diplomová práce se zabývá využíváním otevřeného didaktického systému MGML, který nabízí diferenciaci a individualizaci výuky a směřuje k integraci předmětů. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmů diferenciace a individualizace výuky a dále pak objasňuje di-daktický systém MGML (MultiGrageMultiLevel-Methodology). Dále sumarizuje zkušenosti s tímto systémem v Indii a Německu a přibližuje také formy a obsah vzdělávání v tomto systému, které autorka DP absolvovala na stáži v Německu.
Výzkumná část prezentuje akční výzkum, kde autorka ověřuje získané teoretické znalosti systému MGML v praxi 1. stupně ZŠ. Výzkum ověřuje efektivitu tohoto přístupu z hlediska možností diferenciace a individualizace výuky v české primární škole.
Seznam odborné literatury

PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MREŠ, J. (2009): Pedagogický slovník. Praha
Freedom to learn http://www.youtube.com/watch?v=NxfiImmUFaU
MÜLLER, Thomas; GIRG, Ralf; LICHTINGER, Ulrike. Lernen mit Lernleitern: Unterrichten mit der MultiGradeMultiLevel-Methodology (MGML). neue Ausg. Immenhausen, Hess: Prolog-Verlag, 2012. ISBN 978-393-4575-523.

POLÁKOVÁ, Jenny a Alena NELEŠOVÁ. Česko-německý, německo-český pedagogicko-psychologický slovník. 1. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2000, 206 s. ISBN 80-718-2091-1.

KASÍKOVÁ, Hana a Josef VALENTA. Reformu dělá učitel aneb Diferenciace, individualizace, kooperace ve vyučování: (pohledy pedagogické). 1. vyd. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1994, s. 5-7. ISBN 80-901660-0-8.

DITTRICH, Pavel. Individualizace a diferenciace ve vyučování. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 1992, 28 s. Aktuality - informace, sv. 2. ISBN 80-211-0099-0.
Předběžná náplň práce
Teoreticky zpracovat téma MGML a následně připravit učební jednotku dle této metody a tu realizovat.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Theoretically process MGML topic and then prepare a lesson according to this method and the implement.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK