Individualizovaná výuka českého jazyka podle metody MGML
| Název práce v češtině: | Individualizovaná výuka českého jazyka podle metody MGML |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | Individualized Czech language teaching methods by MGML |
| Klíčová slova: | metoda MultiGradeMultiLevel, individualizace, diferenciace, program Začít spolu, scaffolding, milestone, RIVER |
| Klíčová slova anglicky: | MultiGradeMultiLevel-Methodology, individualization, differentiation, Step by Step programme, scaffolding, milestone, RIVER |
| Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
| Typ práce: | diplomová práce |
| Jazyk práce: | čeština |
| Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
| Vedoucí / školitel: | PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. |
| Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem |
| Datum přihlášení: | 31.01.2014 |
| Datum zadání: | 31.01.2014 |
| Datum a čas obhajoby: | 20.05.2015 09:00 |
| Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1 |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.03.2015 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 20.05.2015 |
| Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
| Oponenti: | doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. |
| Zásady pro vypracování |
|
Diplomová práce se zabývá využíváním otevřeného didaktického systému MGML, který nabízí diferenciaci a individualizaci výuky a směřuje k integraci předmětů. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmů diferenciace a individualizace výuky a dále pak objasňuje di-daktický systém MGML (MultiGrageMultiLevel-Methodology). Dále sumarizuje zkušenosti s tímto systémem v Indii a Německu a přibližuje také formy a obsah vzdělávání v tomto systému, které autorka DP absolvovala na stáži v Německu. Výzkumná část prezentuje akční výzkum, kde autorka ověřuje získané teoretické znalosti systému MGML v praxi 1. stupně ZŠ. Výzkum ověřuje efektivitu tohoto přístupu z hlediska možností diferenciace a individualizace výuky v české primární škole. |
| Seznam odborné literatury |
|
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MREŠ, J. (2009): Pedagogický slovník. Praha Freedom to learn http://www.youtube.com/watch?v=NxfiImmUFaU MÜLLER, Thomas; GIRG, Ralf; LICHTINGER, Ulrike. Lernen mit Lernleitern: Unterrichten mit der MultiGradeMultiLevel-Methodology (MGML). neue Ausg. Immenhausen, Hess: Prolog-Verlag, 2012. ISBN 978-393-4575-523. POLÁKOVÁ, Jenny a Alena NELEŠOVÁ. Česko-německý, německo-český pedagogicko-psychologický slovník. 1. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2000, 206 s. ISBN 80-718-2091-1. KASÍKOVÁ, Hana a Josef VALENTA. Reformu dělá učitel aneb Diferenciace, individualizace, kooperace ve vyučování: (pohledy pedagogické). 1. vyd. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1994, s. 5-7. ISBN 80-901660-0-8. DITTRICH, Pavel. Individualizace a diferenciace ve vyučování. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 1992, 28 s. Aktuality - informace, sv. 2. ISBN 80-211-0099-0. |
| Předběžná náplň práce |
| Teoreticky zpracovat téma MGML a následně připravit učební jednotku dle této metody a tu realizovat. |
| Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
| Theoretically process MGML topic and then prepare a lesson according to this method and the implement. |
- zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem