Názory pedagogické a rodičovské veřejnosti na povolání učitele mateřské školy v souvislosti s péčí o děti mladší 3 let
Název práce v češtině: | Názory pedagogické a rodičovské veřejnosti na povolání učitele mateřské školy v souvislosti s péčí o děti mladší 3 let |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Opinions of the educational and parental public on the kindergarten teacher occupation in connection with care for children under the age of 3 |
Klíčová slova: | profese, mateřská škola, učitelka mateřské školy, dítě předškolního věku, péče o děti mladší 3 let, jesle, pregraduální příprava učitelek mateřských škol, podmínky předškolního vzdělávání. |
Klíčová slova anglicky: | profession, kindergarten, kindergarten teacher, pre-school age child, care of children under 3 years of age, nursery, non-graduate training of kindergarten teachers, conditions of pre school education |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 29.01.2014 |
Datum zadání: | 03.02.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 21.05.2015 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 07.04.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.05.2015 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS) |
Oponenti: | PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. |
Konzultanti: | doc. PhDr. Eva Opravilová, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce bude věnována tématu profese učitelky/učitele mateřské školy. Teoretická část bude zaměřena na problematiku pregraduální přípravy učitele mateřské školy, profesních kompetencí, právních norem vztahujících se k učitelské profesi. Autorka se pokusí provést analýzu podmínek a požadavků na profesi učitelky mateřské školy v historii a pod tlekam společnských nároků v souvislosti s rozšířením péče a vzdělávání dětí mladší tří let. V praktické části formou dotazníkového šetření u 2 skupin respondentů (rodiče a učitelky mateřských škol) bude zjišťovat jejich názory související se zařazením dětí mladší 3 let do mateřské školy. Dotazníkové šetření doplní řízenými rozhovory se skupinou studentů Učitelství pro mateřské školy. |
Seznam odborné literatury |
Burkovičová, R. Přípravné vzdělávání učitelů mateřských škol. Ostrava: OU, 2006
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2010. Matějček, Z. Prvních 6let ve vývoji a výchově dítěte. Praha : Grada, 2005. Koťátková, S. Dítě a mateřská škola. Praha : Grada, 2008. Helus, Z. Učitelství - rozporuplné povolání pod tlakem nových společenských nároků. Pedagogika, 2007, 57, 4 s.349-363 Helus, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha : Portál 2009. Matoušek, O., Palzarová, H. Hodnocení ohroženého dítěte a rodiny. Praha : Portál 2010. Průcha, J. Učitel: Současné poznatky o profesi. Praha: Portál 2002. Spilková, V., Hejlová, H. Příprava učitelů pro primární a preprimární vzdělávání v Čwesku a na Slovensku. Praha : PedF UK, 2010. Šulová, L. Raný psychický vývoj dítěte. Praha : Karolinum, 1996. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: VÚP 2004.¨ Vašutová, J. Profese učitele v českém vazdělávacím kontextu. Brno: Paido 2004. |