Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Integrace bilingvních a cizojazyčných dětí do mateřských škol
Název práce v češtině: Integrace bilingvních a cizojazyčných dětí do mateřských škol
Název v anglickém jazyce: Integration of bilingual and foreign children into kindergartens
Klíčová slova: Vývoj jazyka, bilingvismus, cizojazyčné prostředí, jazykově bohaté prostředí, integrace, komunikace, multikulturismus, mateřská škola, předškolní věk, lingvistika
Klíčová slova anglicky: Language development, bilingualism, foreign language environment, language rich environment, integration, communication, multiculturalism, kindergarten, preschool age, linguistics
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: PhDr. Klára Špačková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 29.01.2014
Datum zadání: 17.02.2014
Datum a čas obhajoby: 19.05.2015 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:10.04.2015
Datum proběhlé obhajoby: 19.05.2015
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS)
Oponenti: PhDr. Hana Valentová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Studentka provede dotazníkové šetření u učitelů mateřských škol, ve kterém se zaměří na způsoby komunikace s bilingvními a cizojazyčnými dětmi. Získaná data budou doplněna pozorováním vybraných učitelů.
Seznam odborné literatury
NEMETH, K. Many Languages, Building Connections: Supporting Infant and Toddlers Who Are Dual Language Learners. Lewisville, NC: Gryphon House, inc., 2012. ISBN 978-0-87659-389-9
SANTA ANA, O. Tongue-tied: The Lives of Multilingual Children in Public Education. Lanham, MD: Rowman & Littlefield publishers, inc. 2004. ISBN 0-7425-2382-9
PEARSON, B. Raising a Bilingual Child. New York, NY: Random House, inc., 2008. ISBN 978-1-4000-2334-9
ROMAINE, S. Bilingualism. Maldon, MA: Blackwell Publishers. 2000. ISBN 0-631-19539-4
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zaměří na problematiku cizojazyčných a bilingvních dětí v souvislosti s jejich integrací v mateřské škole. Hlavním cílem práce je zjistit připravenost učitelů na práci s dětmi z cizojazyčného prostředí, ale také analyzovat konkrétní způsoby a formy práce s těmito dětmi. Teoretická část práce bude věnována vymezení hlavních pojmů a shrnutí dosavadních poznatků o dané problematice. Zaměří se především na bilingvismus, ale také na specifika komunikace s cizojazyčným dítětem předškolního věku. Praktická část se bude opírat o dotazníkové šetření u učitelů mateřských škol. V závěru práce se autorka kromě shrnutí zjištěných údajů pokusí shrnout základní doporučení pro úspěšnou integraci do mateřské škole.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelor’s thesis focuses on the issues of foreign and bilingual children in relation to their integration into kindergartens in the Czech Republic. The main goal of the thesis is to find out to what degree the teachers are prepared to work with children from foreign backgrounds, but to also analyze specific ways and techniques of working with these children. The theoretical section will be devoted to the definition of core concepts and the summary of existing knowledge on the subject. It mostly focuses on bilingualism, but also on the specifics of communication with preschool aged children from foreign language environments. The practical section will be based on a survey of teachers in kindergartens. In the conclusion statement, the author, in addition to a summary of collected data, will summarize the basic recommendations for the integration of children from foreign language environments into kindergarten.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK