Vyprávění rodičů dětem o škole ve vyloučených lokalitách
Název práce v češtině: | Vyprávění rodičů dětem o škole ve vyloučených lokalitách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | School in narratives of parents to children in social exclusion |
Klíčová slova: | škola, vyprávění, sociální vyloučení |
Klíčová slova anglicky: | school, narrative, social exclusion, family |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Ida Viktorová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 29.01.2014 |
Datum zadání: | 29.01.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 29.05.2015 08:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.04.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 29.05.2015 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Dana Bittnerová, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se bude zabývat procesem předávání obrazu školy prostřednictvím vyprávění z generace na genaraci (rodičů dětem). Kvalitativní výzkum bude realizován v rodinách žijících ve vyloučených lokalitách.
Ke sběru dat použiji metodu rozhovor s rodiči a dětmi. |
Seznam odborné literatury |
Bittnerová D. Vzdělávací potřeby sociokulturně znevýhodněných. Případ SIM – Středisek integrace menšin. Praha: ERMAT Praha s.r.o., 2009.
Bruner, J. Life as narrative. Social research, Fall2004, Vol.71. Issue 3. Gjuričová, Š., Kubička, J. Rodinná terapie – systematické a narativní přístupy. Praha: Grada, 2009. Kaleja, M. Romové a škola versus rodiče a žáci. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2011. Katrňák, T. Odsouzeni k manuální práci: vzdělanostní reprodukce v dělnické rodině. Praha: Slon, 2004. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce se zabývá vyprávěním rodičů dětem o škole ve vyloučených lokalitách. Teoretická část je rozdělena na čtyři hlavní kapitoly. První kapitola vymezuje základní charakteristiky romské rodiny. Důraz je kladen na výchovné styly, které romská rodina používá. Práce popisuje fungování mezigeneračního přenosu. Třetí kapitola se zabývá specifiky vzdělávání romských žáku. V poslední kapitole je objasněna funkce rodinného vyprávění. Druhou významnou část práce tvoří vlastní empirický výzkum. Bakalářská práce si klade za cíl zjistit, zjistit jaké je vyprávění rodičů dětem o škole ve vyloučených lokalitách. Dále potvrdit význam a kontinuitu mezigenerační přenosu. Výsledky výzkumu jsou shrnuty v závěru práce. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The bachelor thesis is focused on School in narrative of parents to children in social exclusion. The theoretic part is divided into four chapters. The first chapter defines the characteristics of Roma family especially their parenting style. The second chapter is about intergenerational transmission. The next chapter is focused of the specifics of educating of Roma students. The last chapter talks about family narration. Another important part is the empirical research. The aim of our research is to find out what kind of family narration exist in families in social exclusion and then to confirm the importance of narration and continuity of the intergenerational transmission. The research results are summarised in the conlusion of the thesis. |