Proměny kurikula v maturitním oboru Gastronomie 65-41-L/01, předmětu Odborný výcvik
Název práce v češtině: | Proměny kurikula v maturitním oboru Gastronomie 65-41-L/01, předmětu Odborný výcvik |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Transformation of the curriculum in the field of Gastronomy 65-41-L/01, in the subject Vocational training |
Klíčová slova: | kurikulum, společnost, politika zaměstnanosti, trh práce, odborný výcvik, gastronomie |
Klíčová slova anglicky: | curriculum, society, employment policy, labour market, vocational training, gastronomy |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Helena Marinková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 28.01.2014 |
Datum zadání: | 28.01.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 25.05.2015 13:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.04.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 25.05.2015 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Martin Čapek Adamec, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
ČÁBALOVÁ, Dagmar. Pedagogika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011. 272 s
ČERNOHORSKÝ, Zdeněk. Vývoj učňovského školství v Československu. 1. vyd. Praha: SPN, 1973. 179, [2] s. HVĚZDOVÁ, Alena aj. Nové pojetí odborného výcviku. 1. vyd. Praha: SPN, 1983. 230 s. Studijní texty pro přípravu pedagog. pracovníků stř. škol na nové pojetí výchovně vzdělavací práce. Účelové náklady / SPN. KALHOUS, Zdeněk a kol. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. 447 s. KAŠPAROVÁ, Jana a kol. Metodika tvorby školních vzdělávacích programů SOŠ a SOU. 1. upr. vyd. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012. 120 s. PRŮCHA, Jan, WALTEROVÁ, Eliška a MAREŠ, Jiří. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013. 395 s. VLÁŠEK, Karel. Cíle, učivo a obsah odborného výcviku. 1. vyd. Praha: SNTL, 1977. 122, [1] s. VLÁŠEK, Karel. Projektování odborného výcviku žáků SOU. 1. vyd. Praha: SPN, 1989. 76 s. |
Předběžná náplň práce |
Hlavním cílem práce je zjištění proměn kurikula předmětu odborný výcvik v oboru gastronomie. Celkovému zasazení odborného výcviku do přípravy ve vybraných obdobích; obsahovému naplnění odborného výcviku, možnostem realizace odborného výcviku z hlediska právního zakotvení a umožnění využitelnosti kurikulární reformy v oboru gastronomie.
Bakalářská práce bude rozdělena do dvou částí a to na teoretickou a praktickou. První, teoretická část, bude tvořena převážně pojmy, definicemi, historickým náhledem a trendy ve vývoji kurikula a následnou realizací ve středním školství, které budou čerpány převážně z odborné literatury a zákonů stanovených státem. Druhá, praktická část, bude založena na realizaci odborného výcviku |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The main aim of this work is to identify changes in the curriculum of vocational training in the field of gastronomy. The overall introduction of vocational training into training in selected periods; populate the content-related vocational training, vocational výcvikuz implementation options in terms of the legal establishment and the usefulness of the curricular reform in the field of gastronomy for more flexible application of the graduates according to the needs of the labour market and at the entrance to the next part of their educational career.
The thesis is divided into two parts and on the theoretical and practical. First, theoretical part will consist of mostly concepts, definitions, and a preview of the historic trends in the development of the curriculum, then the necessary role of the family, the school, the State on the subject, which will be drawn mostly from the professional literature and the laws laid down by the State. Second, the practical part will be based on the implementation of vocational training. |