Rozvoj komunikace u dítěte s kochleárním implantátem
Název práce v češtině: | Rozvoj komunikace u dítěte s kochleárním implantátem |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Communication development in children with cochlear implant |
Klíčová slova: | Dítě, kochleární implantace, sluch, rehabilitace, komunikace |
Klíčová slova anglicky: | Child, cochlear implantation, hearing, rehabilitation, communication |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra speciální pedagogiky (41-KSP) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 24.01.2014 |
Datum zadání: | 24.01.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 29.05.2015 08:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.04.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 29.05.2015 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Miroslava Kotvová, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Tato bakalářská práce se zabývá rozvojem komunikace dítěte s kochleárním implantátem a celkovým přínosem kochleárního implantátu pro dítě i jeho rodinu ve všech oblastech. Stěžejní jsou zde komunikační možnosti, schopnosti a kompetence v závislosti na sluchovém postižení, které způsobuje komunikační bariéry ve všech oblastech vznikajících z nedostatku, nebo nepřítomnosti zpětné akustické vazby.
Práce je členěna do pěti kapitol, z toho první čtyři tvoří teoretický základ a umožňují náhled do problematiky sluchově postižených. Zvláště se zde věnujeme kochleární implantaci a rozvoji komunikačního procesu. Pozornost je věnována také rehabilitaci sluchu a řeči, bez které by k rozvoji nemohlo docházet. Poslední kapitola vychází z kvalitativního výzkumu případových studií, konkrétně se jedná o kazuistiku dítěte s kochleárním implantátem, u kterého jsme pozorovali rozvoj komunikace a komunikačních kompetencí. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This thesis deals with the development of communication of a child with a cochlear implant and the overall benefit of cochlear implant for a child and his family in all areas. Pivotal are communication capabilities, skills and competences in relation to the hearing impaired, causing communication barriers in all areas, which arise from the lack or absence of acoustic feedback links.
The work is divided into five chapters, the first four of which form the theoretical basis and provide insight into the problems of the hearing impaired, particularly here we pay attention to the cochlear implantation and development of the communication process. Attention is also paid to the rehabilitation of hearing and speech, without which the development could not occur. The last chapter is based on qualitative research, case studies, namely a case of a child with a cochlear implant, in which we observed the development of communication and his communication skills. |