Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv institucionální péče a výchovy na dítě raného věku (především v jazykové a komunikační oblasti)
Název práce v češtině: Vliv institucionální péče a výchovy na dítě raného věku (především v jazykové a komunikační oblasti)
Název v anglickém jazyce: Influence of institutional care and education on a child of an early age (covering especially the issues of language and communication)
Klíčová slova: rozvoj osobnosti dítěte, dítě raného věku, institucionální péče, výchova a vzdělávání, komunikační a řečové dovednosti
Klíčová slova anglicky: child´s personality development, child early age, institutional care and education, communication and language skills
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 20.01.2014
Datum zadání: 12.02.2014
Datum a čas obhajoby: 14.09.2015 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:18.07.2015
Datum proběhlé obhajoby: 14.09.2015
Předmět: Obhajoba diplomové práce (předšk. ped.) (OSZD005PP)
Oponenti: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: doc. PhDr. Eva Opravilová, CSc.
Zásady pro vypracování
Hlavní myšlenkou této práce je postihnout význam a vliv institucionální péče a výchovy pro rozvoj osobnosti dítěte mladšího tří let. Diplomová práce se zabývá rozvojem takového dítěte zvláště v jazykové a komunikační oblasti.
Teoretická část diplomové práce charakterizuje rané dětství a rozvoj dítěte v období od dvou do tří let.
Cílem praktické části je sledování posunu dětí především v jazykových a komunikačních dovednostech.

Cíl: sledování posunu dětí v jazykových a komunikačních dovednostech (srovnání skupiny dětí navštěvující kolektivní zařízení se skupinou dětí, které zůstávají v rodinném prostředí)
Vzorek: 20 dětí z mateřské školy – test ve dvou letech – další test ve třech letech nebo po nástupu do MŠ

Sledované kategorie:
• Výslovnost
• Vyjadřovací schopnosti
• Gramatická správnost řeči
• Slovní zásoba – počet slov
• Komunikační dovednosti – řešení problémů
Seznam odborné literatury
BAĎURÍKOVÁ, ZUZANA. Inštitucionálna výchova a vzdelavanie detí od narodenia do troch rokov v európskom kontexte. Predškolská výchova. 2010/2011, roč. 65(č. 3), 1-12.
GAVORA,P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000.
HAŠKOVÁ, H., SAXONGER, S. MUDRÁK J. Péče o nejmenší boření mýtů. Praha : Slon 2012.
KOLÁŘOVÁ, J. Klíč k jeslím. Praha : Gender Studies 2007.
KUCHAŘOVÁ, V. Péče o děti předškolního a raného školního věku. Praha: VÚPSV, 2009.
MATĚJČEK, Z. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992.
MATĚJČEK, Z. Mýtus prvních tří let. Československá psychologie. 2002, roč. 46(č. 4), 347-357.
PRŮCHA, J. Vzdělávání a školství ve světě. Praha: Portál, 1999.
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha : VÚP 2004.
ŠULOVÁ L. Raný psychický vývoj dítěte. Praha: Karolinum, 2010.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Praha : Portál 2000.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK