Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vulgarita u adolescentů a její motivy
Název práce v češtině: Vulgarita u adolescentů a její motivy
Název v anglickém jazyce: Vulgarity of adolescents and its motivation
Klíčová slova: vulgarita, verbální vulgarita, motivace, adolescence, gender
Klíčová slova anglicky: vulgarity, verbal vulgarity, motivation, adolescence, gender
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 08.01.2014
Datum zadání: 08.01.2014
Datum a čas obhajoby: 28.05.2015 08:30
Datum odevzdání elektronické podoby:07.04.2015
Datum proběhlé obhajoby: 28.05.2015
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: Mgr. et Mgr. Helena Strejčková
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce má za cíl zmapovat motivy dívek, které je vedou k tomu být vulgární a chovat se vulgárním způsobem. Dalším cílem je zjištění, zda se jejich motivy liší od motivů, které mají chlapci či nikoli, a jaký je pohled vulgárně nemluvících žáků a žákyň na žáky a žákyně, kteří vulgární jsou a jaké motivy vulgarity vidí oni sami. Respondenty budou žáci a žákyně dvou devátých tříd všeobecné základní školy. Jako výzkumná metoda bude použito zúčastněné pozorování, dotazníková metoda a následné skupinové rozhovory s vybranými žáky a žákyněmi. Práce by měla popsat motivy dívek a chlapců k vulgaritě, provést jejich srovnání a popsat postoje a názory žáků a žákyň na vulgaritu jako takovou.
Seznam odborné literatury
MACEK, P.: Adolescence. Praha: Portál, 2003
VYBÍRAL, Zdeněk.: Psychologie komunikace. Praha: Portál, 2005
JANOŠOVÁ, P.: Dívčí a chlapecká identita. Praha: Grada Publishing, 2008
AITCHISON, J.: Whassup? Slang and swearing among school children. Education Review. Autumn 2006, Vol. 19, Issue 2, p. 18-24
DOLEŽAL, A.: (Ne)pikantní jazykověda naturalia non sunt turpia neboli přirozené není nemravné. Praha: Grada Publishing, 1996
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce má za cíl zmapovat motivy dívek a chlapců, které je vedou k tomu být vulgární a chovat se vulgárním způsobem. Dalším cílem je zjistit, zda se jejich motivy liší či nikoli, a jaký je pohled vulgárně nemluvících žáků a žákyň na žáky a žákyně, kteří vulgární jsou, a jaké motivy vulgarity vidí oni sami. Výzkumný soubor tvoří žáci a žákyně dvou devátých tříd všeobecné základní školy. Mezi použité výzkumné metody patří zúčastněné pozorování, dotazník a skupinové rozhovory. Vulgarismy jedincům přináší jak mnohá pozitiva, tak negativa. Nejvíce jsou v období adolescence užívány vulgarismy, které mají sociální funkci, psychohygienická funkce je však pro jedince také podstatná. V tomto období mají na jedince silný vliv vrstevníci, jak v oblasti názorové, tak v oblasti vyjadřovací.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The objective of this thesis is to map the motivations of girls and boys which lead them to act in a vulgar way and be vulgar. The second objective is to find out whether their motivations differ or not and how the non-vulgar pupils see their vulgar colleagues and which motivations of vulgar behavior they see themselves. Research sample consists of elementary school pupils (girls & boys) from two ninth grade classes. Engaged observation, questionnaire and focus groups were used research methods. Acting in
a vulgar way brings both positives and negatives to the individuals. In the period of adolescents, the most used vulgarisms are the ones with social function, but psychohygienic function remains very important for the individuals as well. At this age, individuals are strongly influenced by peers who act as both opinion and expression leaders.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK