Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Mikrobiologický projekt s využitím diskové difuzní metody pro 2. stupeň ZŠ
Název práce v češtině: Mikrobiologický projekt s využitím diskové difuzní metody pro 2. stupeň ZŠ
Název v anglickém jazyce: Microbiological Project Using the Disk Diffusion Method for Lower Secondary School
Klíčová slova: projektové vyučování, školní projekt, disková difuzní metoda, antibiotické disky
Klíčová slova anglicky: project-based education, school project, disk diffusion method, antibiotic discs
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Vedoucí / školitel: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 08.01.2014
Datum zadání: 24.07.2014
Datum a čas obhajoby: 09.09.2015 11:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:08.07.2015
Datum proběhlé obhajoby: 09.09.2015
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: RNDr. Jana Skýbová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Tato diplomová práce se zabývá projektovým vyučováním a jeho funkčním zapojením do struktury české didaktické teorie i praxe. Poukazuje na projektové vyučování jako na inovativní proces, jenž je kvalitativně schopen zaštítit kladené požadavky RVP a jehož realizace napomáhá k rozvoji vzdělávacích cílů a klíčových kompetencí. Diplomová práce obsahuje, jak teoretická východiska, která jsou vypracována s pomocí studia odborné literatury a dalších zdrojů s cílem shrnout současný stav poznání dané problematiky, tak část praktickou. Teoretická východiska kladou důraz nejen na charakteristiku projektového vyučování jako takového, ale také na vhodnou aplikaci této vzdělávací strategie v učebním procesu. Konkrétně jsou zmiňovány možnosti uplatnění projektového vyučování ve výuce přírodopisu, biologie a ekologie. Na teoretická východiska navazuje část praktická, která přesouvá teorii projektového vyučování do praxe. Je zde konstruován konkrétní projekt s názvem „Síla antibiotik“, který je následně realizován a reflektován. Podrobně je popsán průběh plánování, realizace a vyhodnocení projektu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis deals with project-based education and his involvement in the functional structure of the czech educational theory and practice. It refers to the project as an innovative teaching process, which is qualitatively able to shield asked RVP requirements and the implementation of which contributes to the development of educational goals and core competencies. This thesis contains both theoretical aspects are developed through the study of literature and other sources in order to summarize the current state of knowledge of the subject, so practical. Theoretical bases emphasize not only on the characteristics of project-based education as such, but also on the appropriate application of educational strategies in the learning process. Specifically mentioned are possibilities of project-based teaching in the teaching of natural history, biology and ecology. The theoretical background followed by the practical part, which shifts the theory of project learning into practice. There is particular designed a project called "Strength of antibiotics", which is then implemented and reflected. Is described in detail during the planning, implementation and evaluation of the project.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK