Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Program Respektovat a být respektován v kritické reflexi
Název práce v češtině: Program Respektovat a být respektován v kritické reflexi
Název v anglickém jazyce: The program To Respect And To Be Respected in a critical reflection
Klíčová slova: Výchova, autorita, styly výchovy, prostředky výchovy
Klíčová slova anglicky: Education, authority, educational styles, means of education
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jan Voda, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 15.12.2013
Datum zadání: 15.12.2013
Datum a čas obhajoby: 16.01.2018 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:08.12.2017
Datum proběhlé obhajoby: 16.01.2018
Předmět: Obhajoba diplomové práce (předšk. ped.) (OSZD005PP)
Oponenti: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
V teoretické části diplomantka uvede rozdílné modely výchovy se zřetelem k postavení dítěte jako subjektu/objektu výchovy (autoritativní výchova, demokratická, liberální) a posoudí význam autority ve výchově. V další části textu detailně vyloží koncepci, argumentaci a jednotlivé výchovné strategie programu Respektovat a být respektován (Společnost pro mozkově kompatibilní vzdělávání).
Výzkumná část práce se bude soustředit na zmapování zkušeností učitelek mateřských škol (N = 10), které prošly vzdělávacím kurzem. Klíčovou výzkumnou otázkou je, zda tyto učitelky na základě své praxe při zavádění/uplatňování výchovných postupů Respektovat a být respektován potvrzují efektivitu tohoto výchovného přístupu a čím lze doložit reálné výchovné efekty. Výzkumným nástrojem je tedy interview.
Seznam odborné literatury
Kopřiva, P., Nováčková, J., Nevolová, D., Kopřivová, T.: Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2005.
Dále tituly uvedené v seznamu literatury ve výše citované publikaci.
Předběžná náplň práce
V teoretické části práce jsou uvedeny rozdílné modely výchovy se zřetelem k postavení dítěte jako subjektu/objektu výchovy (autoritativní výchova, demokratická, liberální) a je posouzen význam autority ve výchově. V další části textu je detailně vyložena koncepce, argumentace a jednotlivé výchovné strategie programu Respektovat a být respektován. Výzkumná část práce je soustředěna na zmapování zkušeností vychovatelů (N = 10), kteří prošli vzdělávacím kurzem. Klíčovou výzkumnou otázkou je: Jak se osvědčují absolventům kurzu Respektovat a být respektován načerpaná doporučení v každodenní praxi (v rodině či ve škole)? Výzkumným nástrojem je interview.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
In the theoretical part of the thesis there are presented different models of education with the focus on the position of a child as subject / object of education (authoritative education, democratic, liberal) and the importance of authority in education. In the next part of the text there are the concepts, arguments and individual educational strategies of the program Respect and be respected explained in detaile. The research part of the thesis is focused on mapping the experience of parents and teachers (N = 10) who have passed a training course. The key research question is: How can graduates use R + R recommendations in every day practice (family or school), and how can they prove real educational effects? The research tool will be an interview.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK