Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Role asistenta pedagoga v integrovaném a inkluzivním vzdělávání
Název práce v češtině: Role asistenta pedagoga v integrovaném a inkluzivním vzdělávání
Název v anglickém jazyce: Role of teachnig assistant in integrated and inclusive schools
Klíčová slova: asistent pedagoga, inkluzivní vzdělávání, školní integrace, děti a žáci se zdravotním postižením, děti a žáci se sociálním znevýhodněním, spolupráce, základní škola
Klíčová slova anglicky: teaching assistant, inclusive education, school integration, children and pupils with disabilities, children and pupils with social disadvantages, cooperation, basic school
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 09.12.2013
Datum zadání: 09.12.2013
Datum a čas obhajoby: 02.06.2015 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:08.04.2015
Datum proběhlé obhajoby: 02.06.2015
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Předkládaná práce se zaměřuje na statut asistenta pedagoga v souvislosti s vymezením integrovaného a inkluzivního vzdělávání. Vlastní text práce je rozdělen na část teoretickou a praktickou. Důraz je kladen na roli asistenta pedagoga v současném běžném základním vzdělávacím proudu. Na základě poznatků z odborné literatury se v teoretické části snažím blíže charakterizovat žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, jednotlivé dílčí aspekty profese asistenta pedagoga, oblast integrovaného a inkluzivního vzdělávání. Pozornost je dále věnována, zejména v praktické části práce, oblasti kooperace asistenta pedagoga se školou, pedagogy, žáky i rodinami žáků. Vlastní výzkum je založen na semistrukturovaném dotazování deseti asistentů pedagoga fungujících v běžné integraci a ve školách zapojených do projektu Férová škola. Centrem zájmu je uplatňující pedagogický přístup k žákům a vzájemná spolupráce v daném typu školního vzdělávání. To je doprovázeno subjektivním vnímáním postavení asistenta pedagoga z jejich pohledu. Práce se snaží o předložení dané problematiky z integrační a inkluzivní praxe a o zhodnocení současné situace.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The present text focuses on the teaching assistant in the context of defining an integrated and inclusive education. My bachelor thesis is divided into theoretical and practical parts. It is mainly focused on the role of teaching assistant in contemporary mainstream elementary education. Based on scientific literature, I try to define and describe pupils with special educational needs, individual partial aspects of the teaching assistant, the area of integrated and inclusive education. Especially in the practical part, I also deal with cooperation among teaching assistant and a school, teachers, students and pupils' families. Custom research is based on semi-structured interviews of ten teaching assistants working in a field of common integration and in the schools involved in a project ,,Férová škola”. Emphasis is on the applied pedagogical approach to pupils and on a cooperation in this type of schools. This is accompanied by a subjective perception of the position of teaching assistants from their perspective. My thesis focuses on submitting the issue of integrated and inclusive schools and it evaluates the current situation.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK