Americanization: American Television Culture and Its Impact on the Czech broadcast
Název práce v češtině: | Amerikanizace: Americká televizní kultura a její dopad na české vysílání |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Americanization: American Television Culture and Its Impact on the Czech broadcast |
Klíčová slova: | Spojené státy americké, amerikanizace, televize, Česká republika, Nielsen, reality show, kultura |
Klíčová slova anglicky: | The United States of America, Americanization, television, the Czech Republic, Nielsen, reality show, culture |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL) |
Vedoucí / školitel: | Mark Robert Farrell |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 04.12.2013 |
Datum zadání: | 04.12.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2015 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 18.07.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2015 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | Craig Alan Morgan, M.A. |
Seznam odborné literatury |
Edwards, Leigh H. The Triumph of Reality TV: The Revolution of American Television. Santa Barbara, California: Praeger, 2013. Print.
Beck, Ulrich et al. Global America: The Cultural Consequences of Globalization. Liverpool: Liverpool University Press, 2003. Print. Rixon, Paul. American Television on British Screens: A Story of Cultural Interaction. Hamshir and New York: Palgrave Macmillan, 2006. Print. Cowen, Tyler. Creative destruction: How Globalization Is Changing the World's Cultures. New Jersey: Priceton University Press, 2002. Print. |
Předběžná náplň práce |
Tato bakalářská práce se zabývá jevem zvaným „amerikanizace“, což může být chápáno jako proces, kdy kultura či životní styl Spojených států amerických proniká do kultur jiných států včetně České republiky. Konkrétně se pak tato práce zaměřuje na jeden z nejvlivnějších a nejvíce ovlivněných druhů kultury, a to televizní vysílání, které Spojené státy americké obohatily o několik nových typů programů a inovací. První část zasazuje amerikanizaci do historického kontextu České republiky a také přibližuje dva v současnosti nejvlivnější prvky americké televize: Nielsenovy ratingy a reality show. Druhá část pak nabízí několik analytických úvah týkajících amerikanizace a zkoumá, jak a do jaké míry ovlivnilo americké televizní vysílání to české. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This thesis deals with a phenomenon of 'Americanization', which can be explained as a process when the culture and lifestyle of the United States of America penetrate the culture of other countries. Specifically, the thesis focuses on one of the most influential and the most influenced kind of culture – the television broadcast, which has been enriched by the United States with several new types of programs and innovations. The first part puts Americanization into historical context of the Czech Republic and also describes two of the most influential elements of American TV: Nielsen ratings and reality show. Further, the second part includes several analytical contemplations on Americanization and examines how and to which extent the American broadcast has affected the Czech one.
|