Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Domáca príprava žiakov so špecifickými poruchami učenia
Název práce v jazyce práce (slovenština): Domáca príprava žiakov so špecifickými poruchami učenia
Název práce v češtině: Domácí příprava žáků se specifickými poruchami učení
Název v anglickém jazyce: Home preparation of pupils with specific learning disabilities
Klíčová slova: dieťa mladšieho školského veku, domáca príprava, špecifické poruchy učenia, spolupráca, rodina a školy, integrácia, individuálny vzdelávací plán, špeciálne výchovno-vzdelávacie potreby, reedukácia
Klíčová slova anglicky: child in the early school age, home preparation, Specific Learning Disabilities, cooperation, parents and school, inclusion, individual education plan, special education needs, reeducation
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: slovenština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 11.11.2013
Datum zadání: 13.11.2013
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 02.01.2014
Datum a čas obhajoby: 17.09.2014 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:03.07.2014
Datum proběhlé obhajoby: 17.09.2014
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Andrea Běhalová, BA, M.A., Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práca sa zaoberá otázkou domácej prípravy žiakov ZŠ. V teoretickej časti práci sa zaoberáme popisom a charakteristikou východiskových pojmov ako je dieťa v mladšom školskom veku s jeho osobitosti spojené so školskou dochádzkou. Popisujeme jeho vzťah k škole a povinnostiam, ktoré z neho vyplývajú. Konkrétne sa zaoberáme domácou prípravou žiakov ZŠ. Pracú špecifikujeme k žiakom so špecifickými poruchami učenia, ktorých príprava sa predpokladáme odlišuje od prípravy žiakov bez porúch. Práca stručne charakterizuje jednotlivé poruchy. Načrtá možnosti vzdelávania detí s takýmito poruchami v školskom systéme, konkrétne bližšie popisuje integráciu do hlavného vzdelávacieho prúdu. Krátke legislatívne vymedzenia nás v práci tak navádzajú k individuálnym vzdelávacím plánom a uspokojovaniu špecialnych výchovno-vzdelávacích potrieb žiakov v školskom prostredí.
V praktickej časti sa pokúšame na základe dotazníkového šetrenia, ktoré bude rozdistribuované rodičom integrovaných detí zistiť ako sa uspokojujú potreby detí s SPU pri ich domácej príprave.
Seznam odborné literatury
HENDL J.: Úvod do kvalitativního výzkumu.Praha : Karolinum 1997.
JUCOVIČOVÁ,D. - ŽÁČKOVÁ,H.: Individuální vzdělávací pláán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Praha : D + H. 2009.
KREJČOVÁ, L., MERTIN, V. Škola jako místo setkávání : Sborník příspěvků zkonference konané 20. dubna 2009. Praha : Univerzita Karlova, Filozofická fakulta,2009.
MATĚJČEK, Z. Rodiče a děti. 2. Praha : Avicenum, 1989.
MERTIN, V. - KUCHARSKÁ, A. a kol.: Integrace žáku se specifickými poruchami učení. Praha : IPPP ČR. 2007
OBST, O. a kol.: Školní didaktika. Praha: Portál, 2002.
PELIKÁN, J.: Základy empirického výzkumu pedagogických jevu. Praha : Karolinum. 2011.
POKORNÁ, V. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha: Portál, 1997.
SKALKOVÁ, J.: Obecní didaktika. Praha: Grada, 2007.
VÁGNEROVÁ, M. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha: Karolinum 2002.
ZVÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I. : Dětství a dospívání. Praha : Karolinum, 2005.
ZELINKOVÁ, O.: Poruchy učení. Praha: Portál,2009.
časopisy : Informatorium, Rodina a škola, Moderní vyučování; Pedagogika
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK