Domáca príprava žiakov so špecifickými poruchami učenia
Název práce v jazyce práce (slovenština): | Domáca príprava žiakov so špecifickými poruchami učenia |
---|---|
Název práce v češtině: | Domácí příprava žáků se specifickými poruchami učení |
Název v anglickém jazyce: | Home preparation of pupils with specific learning disabilities |
Klíčová slova: | dieťa mladšieho školského veku, domáca príprava, špecifické poruchy učenia, spolupráca, rodina a školy, integrácia, individuálny vzdelávací plán, špeciálne výchovno-vzdelávacie potreby, reedukácia |
Klíčová slova anglicky: | child in the early school age, home preparation, Specific Learning Disabilities, cooperation, parents and school, inclusion, individual education plan, special education needs, reeducation |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | slovenština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 11.11.2013 |
Datum zadání: | 13.11.2013 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 02.01.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 17.09.2014 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.07.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 17.09.2014 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Andrea Běhalová, BA, M.A., Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práca sa zaoberá otázkou domácej prípravy žiakov ZŠ. V teoretickej časti práci sa zaoberáme popisom a charakteristikou východiskových pojmov ako je dieťa v mladšom školskom veku s jeho osobitosti spojené so školskou dochádzkou. Popisujeme jeho vzťah k škole a povinnostiam, ktoré z neho vyplývajú. Konkrétne sa zaoberáme domácou prípravou žiakov ZŠ. Pracú špecifikujeme k žiakom so špecifickými poruchami učenia, ktorých príprava sa predpokladáme odlišuje od prípravy žiakov bez porúch. Práca stručne charakterizuje jednotlivé poruchy. Načrtá možnosti vzdelávania detí s takýmito poruchami v školskom systéme, konkrétne bližšie popisuje integráciu do hlavného vzdelávacieho prúdu. Krátke legislatívne vymedzenia nás v práci tak navádzajú k individuálnym vzdelávacím plánom a uspokojovaniu špecialnych výchovno-vzdelávacích potrieb žiakov v školskom prostredí.
V praktickej časti sa pokúšame na základe dotazníkového šetrenia, ktoré bude rozdistribuované rodičom integrovaných detí zistiť ako sa uspokojujú potreby detí s SPU pri ich domácej príprave. |
Seznam odborné literatury |
HENDL J.: Úvod do kvalitativního výzkumu.Praha : Karolinum 1997.
JUCOVIČOVÁ,D. - ŽÁČKOVÁ,H.: Individuální vzdělávací pláán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Praha : D + H. 2009. KREJČOVÁ, L., MERTIN, V. Škola jako místo setkávání : Sborník příspěvků zkonference konané 20. dubna 2009. Praha : Univerzita Karlova, Filozofická fakulta,2009. MATĚJČEK, Z. Rodiče a děti. 2. Praha : Avicenum, 1989. MERTIN, V. - KUCHARSKÁ, A. a kol.: Integrace žáku se specifickými poruchami učení. Praha : IPPP ČR. 2007 OBST, O. a kol.: Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. PELIKÁN, J.: Základy empirického výzkumu pedagogických jevu. Praha : Karolinum. 2011. POKORNÁ, V. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha: Portál, 1997. SKALKOVÁ, J.: Obecní didaktika. Praha: Grada, 2007. VÁGNEROVÁ, M. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha: Karolinum 2002. ZVÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I. : Dětství a dospívání. Praha : Karolinum, 2005. ZELINKOVÁ, O.: Poruchy učení. Praha: Portál,2009. časopisy : Informatorium, Rodina a škola, Moderní vyučování; Pedagogika |